Kamera idaman...

Saturday, March 7, 2009

Kamera idaman...


Tadi kan aku ada tunjukkan gambar bunga rambutan kat entry sebelum nih kan, yang tu aku amik pakai kamera kompak saja



....., tapi anganku entah bila waktu nya kan sampai, teringin aku nak miliki kamera ni, Canon D90 huhu canggih beb.. 




  • Newly designed Nikon DX-format CMOS image sensor with wide ISO sensitivity range with low noise
  • EXPEED for smooth tones, rich colors and fine details
  • Innovative D-SLR movie function: D-Movie
  • Scene Recognition System integrated with Face Detection System
  • Easy-to-use Live View mode
  • Picture Control System: Customize the visual style of your images
  • Active D-Lighting for smooth tone reproduction in high-contrast lighting
  • Versatile practical 11-point AF system
  • Bright pentaprism viewfinder featuring frame coverage of approx. 96%
  • Advanced Scene Modes for superior image quality
  • Extensive palette of in-camera Retouch Menus
  • Engineered for precision and durability

Harga dia dalam RM 3,900.00 er mana la nak cari, terpaksa la mimpi saja dulu.. hehee
Posted by Picasa

4 comments :

kuIna Jentayutiara said...

lor... sy kamera yg besa nie pun semua pkai auto... klu yg canggh menggih mcm tu.. tak reti nk guna la pulak... jakun sungguh no...

Neeza Shahril said...

tapi canggih kan. Boleh buat blur belakan walaupun compact. mahal kottt.. ;)

rambutan, manggis ada jual tapi cam tu la harga. kadang2 lagiiii mahal. zul dtg sini jual rambutan la. sure blh beli camera tu heheee..

Redbloodsnow said...

Ya Allahhhh..nikon cam tuhhhhhh...my idaman gks arr kelu. meroyan zie nengoknyer..hehehe

bile la zie leh miliki benda alah tuh yek...sobsobssob :(

Sikelu said...

kuina..
meang tak tera pon.. cuma seronok dok cuba sana, cuba sini saja..

neeza..
kompak mcam tu dalam 2 - 3 ratus saja la..

Zie
he hee samo la kita kan..?

Search This Blog

My Book Rack

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...