December 2004

Friday, December 31, 2004

Thursday, December 30, 2004

Tragedi....


Emm.. Di Malaysia angka terakhir hari ni, 66 orang telah meninggal dunia apabila semenanjung Malaysia di landa ombak besar kesan daripada gempa bumi berukuran 9.0 pada skil richter telah melanda Kepulauan Acheh.. Di Perlis terdapat kerosakan pada bot-bot nelayan di Kuala Sungai Baru dan Kuala Sanglang... Aku sendiri pergi melihat semsa gelombang yg ketiga melanda sungai baru... fuh.. kuat betul.. tak per la nanti aku sambung..
nak balik la...

ps..
Aku lum dapat gaji... dijangka bulan 3 baru nak dapat..? Isk ada gak government servant yang leh tak dapat gaji.. isk macam mana ni..? Nak kena cari edisi siasat ka..? Ada aduan pada Tv3.... atau pada ... emm

Friday, December 24, 2004

Doa Seorang kekasih..


DOA SEORANG KEKASIH

Oh tuhan seandaiNya telah Kau catatkan
Dia milikku tercipta untuk diriku
Satukanlah hatinya dengan hatiku
Titipkanlah kebahagiaan
Ya Allah ku mohon
Apa yang telah Kau takdirkan
Kuharap dia adalah yang terbaik buatku
Kerana Engkau tahu segala isi hatiku
Pelihara daku dari kemurkaanMu
Ya Tuhanku Yang Maha Pemurah
Beri kekuatan jua harapan
Membina diri yang lesu tak bermaya
Semaikan setulus kasih di jiwa
Kupasrah kepadaMu
Kurniakanlah aku pasangan yang beriman
Bisa menemani aku
Supaya aku dan dia
Melayar bahtera
Ke muara cinta yang Engkau redhai
Ya Tuhanku Yang Maha Pengasih
Seandainya Dia satukanlah Engkau sahaja pemelihara aku
Dengarkan rintihan hambaMu ini
Jangan Engkau biarkan aku sendiri
Agar ku bisa bahagia
Walau tanpa bersamanya
Gantikanlah yang hilang
Tumbuhkan yang telah patah
Ku ingin Kau bahagia
Di dunia dan akhirat
PadaMu Tuhan ku mohon segala…

dipetik dari: http://ainul.blogdrive.com

Thursday, December 23, 2004

Sigh! Masih terasa...


Emm.. aku masih tak dapat lupakan peristiwa ni..
Entah lah samapi bila pun tak tau...
Macamana nak kukatakan..
Sememangnya aku buat silap..
Aku dah terlajak ..
Tapi kenapa aku rasa seperti di pergunakann..?
Aku paham..
kalau dia marahkan aku..
kerana dia sememang patut marahkan aku..
Tapi mengapa aku takleh terima..?
Kan kalau dia nak dengaq apa yang aku nak luahkan..
adalah senang aku dapat menerimanya..
Sigh!!...
Pastinya..
apa pun yang terjadi
ada orang yang memainkan peranannya..
apa yg terjadi tak sepatutnya terjadi seperti sekarang..
Ndak ke dia mendengar..?
Boleh kah dia terima..?
Amat berkesan peranannya..
Maka hilanglah segala janji manis..
Kata-kata indah..
Dan..
Boleh kah dia terima..?

Allah! Hanya Dia yang lebih Mengetahui...

P/S:
Ari ni aku kuar ngan Ija..
Takde makan-makan..
cuma bersembang dan bercerita..
Cuma tak terungkap apa yg ada dalam fikiran ku..
Biarlah..
Semoga hari yang mendatang..
Lebih membawa sinar..
Menjadi pendorong kebaikan dan..
kebahagiaan di hari depan..

Pada dia;
Mungkin aku salah tanggap pada dia..
Tapi naluri aku.. masih kuat mengatakan
Aku kenal akan dia..
Semoga dia terus mengharungi kebahagiaan dan..
Ketenangan hidup..
Biarlah kusimpan apa yang telah terjadi
Demi kebahagiaannya..
Mahu kah dia tahu...?
Aku pun tak tahu...

Tuesday, December 21, 2004

Emm.. dah lama aku tak memblog..


Hi..

Dah lama aku tak memblog...
kenaper.?

Ntah lah .. dah lama aku terasa boring sangat..
Aku penah berminat untuk memblog sejak aku kenal 'dia'..
(biarlah aku kenalkan sebagai dia...lebih afdal rasanya.. pasal dia pun bukannya nak baca blog ni.. dan lagi aku pasti yg dia pun tentu tak mengizinkan namanya diukir kat sini .. kan?)
Dia lah sebenarnya yg banyak menghidupkan watak aku..
Watak hidup aku..
Sebenarnya aku nak memberi semangat dia dalam perjuangan hidup dia..
Emm.. sungguh aku tak bermaksud utk terlibat dalam apa jua hubungan yang lebih dari tu...
Tapi akhirnya aku melakukan juga kesalahan tu..
Aku mengungkap kan apa yg tak sepatut aku ungkapkan..
Aku sendiri telah mengkhianati diri aku..
Jadi sekarang sumer nya dah serabut..
Tak per la..
Mungkin aku jugak yg bersalah.. tapi kenapa aku sorang yg tanggung..
Aku jugak yg dipersalahkan...?
Emmm...
Ampeshkan..?

Search This Blog

My Book Rack

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...