September 2013

Friday, September 27, 2013

Minyak nak naik lagi..?


Sehari dua nih desas desus mengatakan harga minyakakan naik lagi.. aiyooo makin bertambah perbelanjaan minyak, perbelanjaan lain juga  akan meningkat.Ada juga yang kata nilai 20 sen 35 sen nih apa lah sangat kan.. kalau satu perjalanan menggunakan 100liter minyak dah 235rm.. dulu baru 190rm.. dah berapa banyak beza dia? he he jadi kesimpulannya kalau nak jimat naik jer lah moto.. maka cari balik moto yang dah lama dok belakang kandang kambing ka kerbau lembu ka.. ha cuci elok2.. jom kita rempit balik...




Wednesday, September 25, 2013

Netbook Idola satu..!!



Alhamdulillah... Semalam dapat rezeki lagi.. dapat lak netbook berjenama Idola.. Terima Kasih pada semua pihak yang bermurah hati menyumbangkan Netbook nih untuk kegunaan pejabat tentu nya juga termasuk lain-lain lah no..



Hari senin ari tu ada majlis penyerahan netbook ni untuk Perpustakaan Desa, Perpustakaan Cawanga dan juga Perpustakaan Pusat oleh SKMM dan juga PNM.. Dengar kata majlis meriah juga, dengan makan-makan yang sedap, aku tak dapat pi.. pasal bertugas di kaunter.. so dengar citer juga... nasib baik juga dapat Netbook nih... Alhamdulillah..

Saturday, September 21, 2013

yuk jogging Santai


Lama sudah tak jogging ooo... masing2 dah sibuk dengan kerja, keluar awal pagi balik dah dekat nak senja jadi mana ada masa nak beriadah kan.. Kalau nak sempat pon time ujung minggu macam ni lah.. sebenarnya ni kes menunaikan janji lama kat dua org budak nih yang dah kepingin sangat nak main kat taman so layan je lah... sementelah dah ada kat sana tgk ada lak student2 buat aktiviti ala-ala galakan membaca bagai.. layan je lah.. 







Wednesday, September 18, 2013

Alhamdulillah.. bertukar...



Alhamdulillah... bermula dari 16.09.2013.. aku berpindah tempat kerja lagi.. kali ni bertugas di Kaunter Utama Perpustakaan Awam Perlis.. dan kali ni hari-hari juga kena mengadap pengguna, menjalankan tugas-tugas kaunter.  Surat pertukaran tempat bertugas ni di terima pada 2.09.2013 lagi cuma sengaja aku pendamkan, bagi ku perkara biasa lah kan... bertindak mengikut arahan.

Semalam 16.09.2013 hari pertama aku bertugas di tempat baru.. sebaik tiba kat kaunter ( masuk lewat la.. pasal Shift pukul 9.00), member sekerja aku nih cakap ada call dari admin... so aku call balik depa cakap sila naik ke pejabat amik surat... loh surat apa lak kan sampai kena gi amik sendiri dan perlu di telefon . hmm so sebaik masuk pejabat .. aku di beri surat...

Alhamdulillah rupa-rupanya Jawatan aku di 'upgrade" satu takuk lagi, maklum lah dah jadi warga 'senior' lah katakan.. dah 13 tahun aku lebih malahan dah tahu ke 14 sebenarnya ak bertugas di sini.. jadi kenaikan adalah atas kelulusan pihak atasan .. Jadi Alhamdulillah aku sangat bersyukur dan berterima kasih pada Nya. Juga kepada Pegawai atasan yang mengiktiraf aku. Mungkin juga rezeki anak-anak... Alhamdulillah

Ini lah yang aku maksud kan " hari ni mula kerja di Bahagian Baru.. mula pula dengan langkah kanan.. "

Search This Blog

My Book Rack

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...