March 2010

Saturday, March 20, 2010

Tuesday, March 16, 2010

Quick updates.. Projek A.




 siling bilik
siling ruang tengah
kerja2 levelling lantai..
15/03/2010
Originally uploaded by Sikelu
Selepas minggu lepas kerja-kerja kulit dinding (plaster lah..), kel marin kerja-ker memasang siling di jalankan, aku ingat kan sesusah dulu, nak kena buat frame kayu bagai macam rumah lama, tapi bikin senang saja rupang, dengan menggunakan bingkai besi, dalam masa satu hari saja kerja-kerja pemasangan siling dah boleh siap.. cepat sungguh no...

Hari ni masa aku datang kerja, tengok-tengok dah sampai cina yang nak buat tile kat rumah, hu hu pasang tile pulak, esok lusa tentu dah siap buat pendawaian letrik.. lepas tu tingkap pulak.. hu huuu


Updates!..3.00ptg!


Tadi masa balik rumah, tiles masih lagi belum di pasang, cuma kerja-kerja levelling saja yang sdang berjalan.. apa-apa pun masih mengekalkan setiap hari berkerja, tak der hai yang tak bekerja.. ini yang suka nih

Friday, March 12, 2010

Selamat Hari Ulangtahun Sayang!



hanya ini yang sempat.. sambutan ulang 
tahun ke 5
Originally uploaded by Sikelu
Selamat hari Ulangtahun Sayang!

Sedar tak sedar dah menjangkau 5 tahun usia perkahwinan kita kan sayang!Kalau anak berumur 5 tahun, tentu sedang aktif benar, tentu banyak keletahnya, tentu makin panjang akalnya kan sayang? Mungkin begitu juga dengan perkahwinan kita sayang, makin lama makin banyak ragam yang kita hadapi, makin banyak cabaran yang perlu di tempuhi...

Selamat hari ulang Tahun sayang,

dalam tempoh 5 tahun, yentu ikatan antara kita menjadi semakin rapat, setiap pergerakan, sifat, malahan kelakuan masing-masing teentu masih tidak sepenuhnya kita selami, mungkin masih banyak yang tersembunyidi dalam perasaan dan hati, tak perlu lah kita gali, kerana semakin lama ian akan timbul dan muncul jua akhirnya, jadi bersabar lah menanti..

Selamat hari ulang tahun sayang,

.. selama kita bersama , tentu banyak persaan tak puas hati, terkilan dan jua rajuk di hati, usah lah di dendam sayang, anggap lah ianya sebagai bumbu, untuk menyedap ikatan perkahwinan kita, mungkin kita rasa kita bergaduh tapi sebenarnya banyak menghurai rasa hati, jadi sama-sama lah kita hayati dan mencari iktibar dari salah dan silapnya..

Selamat hari ulang tahun sayang!

Bersenda bergurau, bermsam muka dan bergaduh, tapi jangan ada benci dan dendam, itu hanya lumrah dalam keluarga, kerananya kita makin mengerti dan bertambah erat.. semoga di tahun-tahun kehadapan, kita semakin erat, semakin mengerti dan saling memahami, juga semakin murah rezeki dan berjaya dalam kerjaya masing-masing, juga semoga kita di limpahi dengan kedihatan yang cemerlang.. Aminnnn

Tuesday, March 9, 2010

Progress Projek A...



Projek A masih lagi berjalan dengan pesatnya, buat masa ni kerja-kerja membuat bumbung sedang di jalankan, dah 3 - 4 hari kerja-kerja kayu ni berjalan, susah juga nampaknya, membuat kerja sambungan memang lah kan, kalau kerja dari awal mesti tak sesusah nih.


Selain tu kerja-kerja plumbing juga sudah siap pada dasarnya lah.. lepas dah selesai semua baru leh masuk segala paip2 dan jamban belaka nya... Hari ni juga kerja-kerja paip wiring elektrik juga sedang di buat di kala aku sedang menaip entry nih, tapi semuanya masih kerja-kerja dasarnya saja.. lepas semua nih baru siapkan...

Anieq dah mula nak jalan..!! Syyy...!!


    picture@g00gle
Tadi Masa pi umah Tok Pah, ramai lak yang ada, termasuk juga adik ipar aku dan anak-anak dia si Danish dan Danisha, bila dah ramai-ramai macam tu mula lah riuh satu rumah bebudak tu dok main-main, depa dok berlari-lari dalam rumah..adiq anieq lak dah riuh riuh macam tu dia pon teringin sama kot nak berlari-laqri macam tu juga, terkinja-kinja dia dok mengikut hala bebudak tu main.

Hmm tgk dia macam tu, adik ipar aku angkat anieq bagi berdiri, terus dia menapak nak ikut berlari sama, tapi dua tiga tapak dia jatuh, lepas tu angkat lagi. bergerak 3 - 4 tapak jatuh, angkat lagi dan jatuh lagi, makin lama makin banyak step dia, dan mungkin juga makin lama dia rasa makin seronok, maka tak payah angkat, dia bangun sendiri pulak, lepas tu dia baiki cara dia jatuh agar tak tersungkur atau terlentang.. makin makin gigih dia praktis, alhamdulillah setelah menjelang 1 tahun 5 bulan di buktikan dia dah boleh berdiiri dan melangkah.. nanti kita praktis lagi ya Anieq...

(gambo dia tak do.. pinjam ajo gambo nih dulu, baru aku nak snap tok pah dia kata" dok amik gambar macam tu la yang dia lambat berjalan.." ops ye ke nih..?)

Wednesday, March 3, 2010

update projek A lagi...






03/03/2010
Originally uploaded by Sikelu
Adeh dah lama tak update kan?.. ada beberapa faktor yang menyebab kan teman maleh beno nak update, antara sebab utamanya ialah keadaan internet yang sangat tak memuas kan, udah lah kat pejabat dah seminggu internet terganggu, balik umah pon kejap ada kejaaap tak do, tensionn ooo..

Perkembangan projek A, sekarang kerja-kerja membuat dinding, atur bata kata orang, berbanding dengan tukang yang awal, hak ni slow sikit nampaknya, dah masauk hari ketiga, tak siap2 lagi .. padahal bukannya manyak benor.. moga-moga siap lah minggu ni kerja2 membata nih..

Selain dari Projek A, tetiba saja ada projek B, apa projeknya? Haaa ronda-ronda negara jiran, Thailand.. projek nih di pinda dari projek asal nak gi pantai timur musim cuti sekolah nih, dengan tiba-tiba mem aku dapat tawaran gi lawatan sambil belajar kat Hatnyai, Songkhla dan Phuket, jadinya aku pon tumpang sama la.. dah tu bawak bersama si Athirah dan Anieq tu,,

Ooooo.. satu gi sekarang nih sangat panas ooo, siang malam panas.. ada angin pon angin panas, dengan air yang makin mengering kat sungai2, kolam maupun taliair..dah tu pon malam pon panas juga, kesian bebudak tu tido dalam kegelisahan..

Search This Blog

My Book Rack

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...