Friday, December 31, 2004

Thursday, December 30, 2004

Tragedi....

Emm.. Di Malaysia angka terakhir hari ni, 66 orang telah meninggal dunia apabila semenanjung Malaysia di landa ombak besar kesan daripada gempa bumi berukuran 9.0 pada skil richter telah melanda Kepulauan Acheh.. Di Perlis terdapat kerosakan pada bot-bot nelayan di Kuala Sungai Baru dan Kuala Sanglang... Aku sendiri pergi melihat semsa gelombang yg ketiga melanda sungai baru... fuh.. kuat betul.. tak per la nanti aku sambung..
nak balik la...

ps..
Aku lum dapat gaji... dijangka bulan 3 baru nak dapat..? Isk ada gak government servant yang leh tak dapat gaji.. isk macam mana ni..? Nak kena cari edisi siasat ka..? Ada aduan pada Tv3.... atau pada ... emm

Friday, December 24, 2004

Doa Seorang kekasih..

DOA SEORANG KEKASIH

Oh tuhan seandaiNya telah Kau catatkan
Dia milikku tercipta untuk diriku
Satukanlah hatinya dengan hatiku
Titipkanlah kebahagiaan
Ya Allah ku mohon
Apa yang telah Kau takdirkan
Kuharap dia adalah yang terbaik buatku
Kerana Engkau tahu segala isi hatiku
Pelihara daku dari kemurkaanMu
Ya Tuhanku Yang Maha Pemurah
Beri kekuatan jua harapan
Membina diri yang lesu tak bermaya
Semaikan setulus kasih di jiwa
Kupasrah kepadaMu
Kurniakanlah aku pasangan yang beriman
Bisa menemani aku
Supaya aku dan dia
Melayar bahtera
Ke muara cinta yang Engkau redhai
Ya Tuhanku Yang Maha Pengasih
Seandainya Dia satukanlah Engkau sahaja pemelihara aku
Dengarkan rintihan hambaMu ini
Jangan Engkau biarkan aku sendiri
Agar ku bisa bahagia
Walau tanpa bersamanya
Gantikanlah yang hilang
Tumbuhkan yang telah patah
Ku ingin Kau bahagia
Di dunia dan akhirat
PadaMu Tuhan ku mohon segala…

dipetik dari: http://ainul.blogdrive.com

Thursday, December 23, 2004

Sigh! Masih terasa...

Emm.. aku masih tak dapat lupakan peristiwa ni..
Entah lah samapi bila pun tak tau...
Macamana nak kukatakan..
Sememangnya aku buat silap..
Aku dah terlajak ..
Tapi kenapa aku rasa seperti di pergunakann..?
Aku paham..
kalau dia marahkan aku..
kerana dia sememang patut marahkan aku..
Tapi mengapa aku takleh terima..?
Kan kalau dia nak dengaq apa yang aku nak luahkan..
adalah senang aku dapat menerimanya..
Sigh!!...
Pastinya..
apa pun yang terjadi
ada orang yang memainkan peranannya..
apa yg terjadi tak sepatutnya terjadi seperti sekarang..
Ndak ke dia mendengar..?
Boleh kah dia terima..?
Amat berkesan peranannya..
Maka hilanglah segala janji manis..
Kata-kata indah..
Dan..
Boleh kah dia terima..?

Allah! Hanya Dia yang lebih Mengetahui...

P/S:
Ari ni aku kuar ngan Ija..
Takde makan-makan..
cuma bersembang dan bercerita..
Cuma tak terungkap apa yg ada dalam fikiran ku..
Biarlah..
Semoga hari yang mendatang..
Lebih membawa sinar..
Menjadi pendorong kebaikan dan..
kebahagiaan di hari depan..

Pada dia;
Mungkin aku salah tanggap pada dia..
Tapi naluri aku.. masih kuat mengatakan
Aku kenal akan dia..
Semoga dia terus mengharungi kebahagiaan dan..
Ketenangan hidup..
Biarlah kusimpan apa yang telah terjadi
Demi kebahagiaannya..
Mahu kah dia tahu...?
Aku pun tak tahu...

Tuesday, December 21, 2004

Emm.. dah lama aku tak memblog..

Hi..

Dah lama aku tak memblog...
kenaper.?

Ntah lah .. dah lama aku terasa boring sangat..
Aku penah berminat untuk memblog sejak aku kenal 'dia'..
(biarlah aku kenalkan sebagai dia...lebih afdal rasanya.. pasal dia pun bukannya nak baca blog ni.. dan lagi aku pasti yg dia pun tentu tak mengizinkan namanya diukir kat sini .. kan?)
Dia lah sebenarnya yg banyak menghidupkan watak aku..
Watak hidup aku..
Sebenarnya aku nak memberi semangat dia dalam perjuangan hidup dia..
Emm.. sungguh aku tak bermaksud utk terlibat dalam apa jua hubungan yang lebih dari tu...
Tapi akhirnya aku melakukan juga kesalahan tu..
Aku mengungkap kan apa yg tak sepatut aku ungkapkan..
Aku sendiri telah mengkhianati diri aku..
Jadi sekarang sumer nya dah serabut..
Tak per la..
Mungkin aku jugak yg bersalah.. tapi kenapa aku sorang yg tanggung..
Aku jugak yg dipersalahkan...?
Emmm...
Ampeshkan..?

Wednesday, October 6, 2004

Dah bulan sepuluh

Hi,
Dah bulan sepuluh kan..? Cepatnya masa berlalu...
Sori ler tak sempat nak aku menyelalu nak updatekan blog nih...
Kadang2 banyak keja.. kadang aku kelu.. kadang2 aku tak tau nak buat apa...

Tak banyak yang berlaku kepada ku kebelakangan nih...
Cuma ada sesuatu yang besar yang akan berlaku padaku dalam bulan ni...
Peristiwa yang pastinya akan merubah perjalanan hidup aku..
Sesuatu yang aku impi dan mimpikan..
Akhirnya akan datang jua..
Nampaknya tak berdaya aku nak larikan diriku lagi...
Aku pasrah aje lah..
Biarlah ia berlaku...
Walau baik.. walau buruk.. aku harus tempuhi jugakkan..?

Takper lah biarlah ...
Apa pun yang akan berlaku...
Sesunguhnya aku pasrah....

Tuesday, September 14, 2004

Dua Kelisa


Dulu aku penah citerkan pasal sue kan... macam mana aku gi jogging ngan dia.. macam mana aku selalu dok tunggu nak gi jogging ngan dia.. emm ari tu ada tangkap gambar dgn kelisa dia .. haaa.. haa..

Kembar : anak menakan aku


Hi adik ngan abg

Hi

Emm...

Nih ntah kali keberapa aku buat blog...
Naper yer..
Adakah aku menjadi terlalu sunyi..
dakah terlalu banyak aku nak cakap ..
tapi tak tau pada sapa...

Emm mungkin gak,
Aku teringin nak cakap..
tapi takder sape sudi nak dengar...
daripada aku dok cakap sorang2..
baik aku tulis kat sini kan..
leh gak aku merapu kat sini..

So Guys..
kalu aper yg aku cakap .. korang tak setuju..
jangan la ngutuk aku..
kalau tak betul tegor laaa..

Eh Aper subjek aku yer kat sini..
Em secara dasarnya apa yang aku rasa..
aku lihat dan aku denagr la..
tak kesah la .. gossip ka,
kata-kata hikmah ka....
kira apa-apa lah..

ok la.. yer?

Wednesday, June 2, 2004

kelisa, aku dan sue

Morningg... hmmm awai aku memblog ari nih.. dah lama aku tak masuk pagi pagi buta macam ni.. tapi nak tau citer tak...? Sue call aku kat opis... hmmmmm.. dia cakap dia dah banyak kali call tapi silap no kot dok dapat orang lain jer... ehh yer ker sue... alah cian nyer..!!

Sue cakap dia nak sambung buat master kat UUM.. part time lah.. so nak kena beli keta la senang la nak berulang alik.. err sue nak belik keta aper? Hehh keta kelisa color biru lah .. ehh macam kita nyer lah! Yer lah sue.. kelisa senang sikit, power stereng, twin cam enjin.. sedap bawak dari kancil.. 1000cc lagi.. hehh boleh lah tu sue! Haa.. haaa...haaa.. senang ati aku mendengar nyer..

Kalau lah geng pejabat aku tau... haa..haaa kecoh kecoh.. abis dah depa dok kenen aku ngan budak praktikal tu.. emm ok gak budak tu sebenaqnya.. tapi emm ntah lah!


Belaian Jiwa

Seindah
Tiada lagi yang ku ingatkan
Sayang kau hilang

Menanti
Biar sampai akhir hayatku
Di dunia ini

Kau tahu betapa ku sayang padamu
Hanya bidadari sebagai ganti
Hanya takdir menentukan ia
Oh belaian jiwa

Oh! Angin
Sampaikanlah laguku padanya
Yang sedih pilu

Terimalah
Laguku jadi teman hidupmu
Untuk selamanya

Tuesday, June 1, 2004

Still Nothing...

Emm.. aduh ngantuknyer ari ni... ngantuk sangat lah.. naper yer..? Emm.. sampai ari ni aku masih tunggu panggilan dari su.. hmm naper yer dia nak menyepi lak..? Emm fenin aku.. fenin...!! Isk naper aku tunggu dia pulak yer ? buat per aku tunggu..? dia tu sapa ngan aku..? soklannyer....? kepihainyer aper yer.. (isk aku ni pak sanggup ker..?)... Emm ari tu ada sowang budak praktikal baru masuk... lelaki? Isk tak der lah pompuan ler... emm.. lawa? tak le lawa sangat... tak der la.. emm macam biasa mesti depa dok kenen dia ngan aku la... huarghhhh!!! emm ngantuk gi ler.. isk karang ler aku citer.. nak g cari kopi lah... babai yer...

Monday, May 31, 2004

Cuti panjang... II

hi.... isk dah lamo benor kita tak tulis kat sini... emm kalau korang bimbang sori lah yer.. kita tul bz seminggu nih... emm alkisahnya...:: Heh cuti nih kami g kl lah.. seminggu kita kat sana.. sebelum pi tu.. kita betul2 sibuk.. kena buat persediaan untuk buat pameran kat pwtc.. emm kena updatekan homepage.. emmm kita ngantuk la.. kang kita asambung yer,,? Akum Bye,..

Cuti panjang... II

hi.... isk dah lamo benor kita tak tulis kat sini... emm kalau korang bimbang sori lah yer.. kita tul bz seminggu nih... emm alkisahnya...:: Heh cuti nih kami g kl lah.. seminggu kita kat sana.. sebelum pi tu.. kita betul2 sibuk.. kena buat persediaan untuk buat pameran kat pwtc.. emm kena updatekan homepage.. emmm kita ngantuk la.. kang kita asambung yer,,? Akum Bye,..

Cuti panjang... II

hi.... isk dah lamo benor kita tak tulis kat sini... emm kalau korang bimbang sori lah yer.. kita tul bz seminggu nih... emm alkisahnya...:: Heh cuti nih kami g kl lah.. seminggu kita kat sana.. sebelum pi tu.. kita betul2 sibuk.. kena buat persediaan untuk buat pameran kat pwtc.. emm kena updatekan homepage.. emmm kita ngantuk la.. kang kita asambung yer,,? Akum Bye,..

Cuti panjang... II

hi.... isk dah lamo benor kita tak tulis kat sini... emm kalau korang bimbang sori lah yer.. kita tul bz seminggu nih... emm alkisahnya...:: Heh cuti nih kami g kl lah.. seminggu kita kat sana.. sebelum pi tu.. kita betul2 sibuk.. kena buat persediaan untuk buat pameran kat pwtc.. emm kena updatekan homepage.. emmm kita ngantuk la.. kang kita asambung yer,,? Akum Bye,..

Wednesday, May 19, 2004

Episod jogging di Pengkalan Assam..

Emmm.. ari tu Sue cakap kalau nak gi jogging ajak la dia sekali..

(isk aku hairan la.. pasai kalau nak jogging Sue ajak aku..? Pasai aper yer... aku pon tak pasti.. kadang - kadang Sue ni buat tak tau jer kat aku... bila dah lama tak contact dia cari lak! Emm .. biarlah soalan tu .. aku pon tak tau nak jawab!)

Jadi aku pun call lah dia dia.. heh jogging ngan Sue ape salahnyer kan.. daipada dok jogging sorang! Emm.. dia cakap alah baju dah bawak, tapi ntah ler Abg Zul.. Nanti tengok kat sana.. Kalau Sue ada kira jadi lah.. ( Emm selalu gak aku dapat situasi macam nih.. isk aper haa dia nih.. dok main sorang tarik jer ngan aku!)

Jadi petang sikit dalam kul 6.00 aku turun la kat denai, toleh kiri kanan tengok dia tak der pon... tak per lah aku warming up dulu.. isk tak der gak.. tak per lah aku jogging lah sorang2.. isk dah dekat nak abih jogging tak call lagi si Sue nih.. gi mana aa, ada kat belakang kot.. aku call dia lagi.. " Sue ada kat ne nih..?".. " Sori Abg Zul, Sue dah balik umah dah nih, letih la.. keja banyak la ari ni... Esok tengok le kalau tak der aper2 kita jogging yer.." .. ( Alah pulak dah mek nih.. )

Tak per lah aku nak tengok .. esok nak jadi macam mana lak yer..

Tuesday, May 18, 2004

Cuti panjang...

Emm.. haa.. haaa,

dah 3 ari aku tak mem'blog'.. cuti panjang lah.. dari sabtu smp ari senin.. OK lah.. leh gak rileks-rileks kepa lah yang serabut nih.. Em cuti nih tak kemananya aku pegi pon...

Ari sabtu..
aaa ari sabtu aku gi Alor Setaq..ada sukan. Ada Friendshp Games ngan perpustakaan Kedah.. aku main ping pong jer.. alah cam ner nak menang .. dah le main regu.. regu nya lak pakai sambau jer mana yang ada.. isk nampak sangat tak der latihan... Kawan2 aku yang lain ada gak yang main sepak takraw, badminton dart.. em yang pompuan ada gak yang main bola jaring.. congkak.. cian ngan pasukan bola jaring.. dah la ramai yang pandai-pandai main tuh terpaksa tarik diri lak.. masalah nak antaq anak gi tusyen lah.. yang nu lah, yang nih lah.. emmm bila la nak berkembang sukan tempat aku keja nih.. dah ler commitment tadak! Semangat jauh ler sekali.. dah tu support lak emmm.. jauh ler.. kalau setakat support ngan air lior alah.. orang tepi jalan pon banyak kan..? Tak per lah.. abis satu bab, pas nih depa ak mai sini... pasanggg!!!

Ari ahad,
Ari ahad macam biasa lah pi nat, emm nak cari aper yer kat nat emmm.. selain dari beli benda2 biasa tuh, emm gi cari makan.. dan hah aku jumpa citer Buli - Afdlin Shauki.. aahh rembat jer.. ORi? ehh tak der lah.. kat nat mana nak cari.. hehh hehh kalau lah aku kena tangkap.. macam mana yer..? So bali dari nat.. boring tengok Astro.. emm aku bukak ler BULI.. emm ok gak ler citer dia.. manyak kupasan tentang 'Inferiorrity Complex... Masalah dalaman dalam diri dia" heh aku kenan gak ngan citer dia.. boleh laa.. walaupun kupasan dia agak ke kartunan dia.. tapi hu kira masalh dia tahap cipan gak ler... haa.. haaa... Petang nyer aku gi ler ngan mak dan kak aku tengok sepupu aku yang baru bersalin tu.. heh errkkk! jumpa lak ngan pak yuih kurus.. buat per kat wad bersalin..? Emm bini aku bersalin laaa.. dapat anak pompuan....!!! hah.. bini kou bersalin? Eh bilo kou kawin..? tak panggei aku makan kenduri aku pon....?!! Iskk.. aku? emmm..

Isnin...
Pagi dak buat aper.. membasuh keta jer.. petang gi Lubuk Sireh.. .. pastu malam.. pastu abih lerrr..

Apalah sangat aktiviti aku kang cuti nih.... emmm

Friday, May 14, 2004

Aku pernah...

Pengalaman mengajarku
Jangan mudah meluahkan isi hatiku
Tapi bila ia melamarku
Senyuman ayumu hatiku luas terbuka
Yang kuidamkan musnah
Yang kugenggam terpisah

Aku pernah, jatuh cinta
Kerana cinta diriku merana
Aku pernah bahagia
Kata manisnya buat ku terpedaya

Biarkan aku temankan pilu
Haruskah cinta oh kejam padaku

Kini mula ku terasakan
Degupan hatiku mula rasa oh gelisah
Kehadiranmu ku mengharapkan
Akan menghilangkan kegelapan di hidupku
Kau yang seharus yang pertama
Agar terakhir selamanya

Yang ku lupa, kisah yang lalu
Akan ku gubah oh hidup yang baru... uh yeah...
Kerana aku pernah... pernah yeah...

Kisah yang lama mengajar aku
Agar bahagia hidup bersamamu
Yang ku cinta...

Ferhad


..... entah mengapa hari ni aku teringat nak masukkan lirik lagu ferhad ni dalam blog aku nih.. heh angau ker aku..?

Thursday, May 13, 2004

KELUH KESAH TERUNA DAN DARA...

KELUHAN SI TERUNA...

Ayah ! Ibu ! Tolonglah aku !
Aku ingin kahwin, Tapi tak mampu!
Nak buat kecil-kecilan, Ibu tak setuju.
Apa nak buat, sudah nasibku.
Despatch rider, pekerjaanku
Gajiku pulak, tak sampai seribu..
Tapi bakal isteriku tu, cikgu
Mak dia mintak hantaran, sampai sepuluh ribu !!
Hai.. Aku pun tak tahu..
Apa nak jadi, dengan bangsaku.
Makin jauh dan tenggelam,
Dalam keduniaan dan pembaziran.
Sampai nak kahwin pun, Jadi satu kesusahan.

Aku bukan pelokek, Aku bukan kedekut,
Tapi kalau mahal sangat, Memanglah tak patut !

Bersanding kan adat Hindu,
Apasallah kita ni, dungu ?
Kitakan dah Islam..
Beratus tahun dahulu ?
Kenduri kahwin tu, bukannya salah
Asalkan dibuat, mengikut sunnah
Takde pembaziran, takde bid'ah
Lebih gembira, lebih meriah !
Kalau duit tu, kita buat sedekah
Dirikan masjid ke, atau madrasah
Kan lebih baik, dan barakah ?
Mendekatkan kita, kepada Allah ?
Aku nak kahwin, dan merasa bahagia..
Nikmat bekeluarga, ingin kurasa
Tapi kalau begini, macam mana ?
Boleh jadi papa kedana !
Hai Muslim.. Hai Muslimah..
Bilakah kita, akan berubah ?
Ikutilah cara Rasulullah..
Kan lebih baik, dan diberkati Allah ?


KELUHAN SI DARA.....

Ayah ! Ibu !
Ampunkan Daku !
Bukan Ku Sengaja, Bukan ku Tak Mahu !
Kahwin itu besar pengertiannya
Bukan sekadar suka-suka
Semua orang kahwin minta bahagia
Aku pun mahu berteman juga
Bukan harta benda ataupun rupa
Mahupun bujang atau yang duda
Aku tak kisah tua ke muda
Asalkan baik hati budinya
Ku cuba cari teman sejati

Yang memahami hati ini
Seorang yang berjiwa murni
Teguh peribadi dan positif personaliti
Seorang Muslim yang solehah
Gaya hidup mengikut Sunnah
Menjadi contoh anak isteri
Membimbing keluarga yang mithali
Duit hantaran dan persandingan
Itu semua bukan jaminan mahligai dunia akan aman
Yang penting pernikahan
Adat resam mesti dijaga
Asal tidak melanggar Aqidah
Ramai Melayu masih lupa
Bersanding - dalam Islam memang bercanggah
Buatlah majlis yang sederhana
Ijab kabul biar sempurna
Pasangan mempelai diraikan bersama
Sebagai pengumuman pada semua
Duit hantaran jangan dibazirkan
Buat simpanan masa hadapan
Suami isteri harus muafakat
Agar ekonomi keluarga terselamat!

Wahai Ayah ! Wahai Ibu !
Ku mohon doa ku mohon restu
Biar pun lambat jodoh ku temu
Asal bahagia berkekalan sepanjang hayat ku




Nih satu aku dapat dari email ..
"aisyah nur"

TQ ler pada nya .. aku copy untuk simpanan.. sedap gak untuk renungan..

Wednesday, May 12, 2004

Emm.. pengenalan..

HI.. assalamualaikum!

Kiranya ini adalah pertama kali aku cuba untuk meriwayatkan kisah ku.. entahlah apa yang aku masukkan adalam diari maya ku ini.. hah.. sejarah ni.. aku akan cuba untuk menjadi sejujur mungkin.. untuk menjadi sebaik mungkin.. haa.. haa.. saper lah yang nak tengok blog aku nih.. pada siapa lah yang akan aku berikan laman blog aku nih.. entah lah..

harap harap aku akan dapat selalu update kan blog aku nih..

kalau korang terbaca ker.. ha..ha jangan la komplen sangat no..

aku pon bukan nya pandai sangat..

cuma rasanya disini lah aku nak berlaku jujur.. cerita pasal diriku.. tempat aku nak luah kan perasaan.. bercerita.. simpang kenangan..

Key lah dulu aku nyer introduksi..
bye..

Blogroll