November 2007

Tuesday, November 27, 2007

Entah.. apa-apa lah.



Kawasan parking kereta!
Eh ni pon kereta jugak kan
?
Sebenaqnya tak tahu nak cite apa pun.. cuma saja-saja je.. sekarang ni musim cuti sekolah.. tentu la aku sibuk sikit (sikit saja..) tapi masih kategori luar dari kebiasaan. JAdi tiada la aktiviti nak merayap-rayap ke tempat lain.. duduk saja kat sini .. apa lagi merayap sana merayap sini jumpa lak teratak ni jadi dok lepak sini jer lah, merapu meregheben, bertukar pendapat dan ilmu..

Cuti sekolah ni memang la musim kenduri, bertapa banyaknya kenduri, ada bermacam-macam kenduri. Ada kenduri kahwin, ada kenduri bersunat, ada juga buat kenduri kesyukuran nak pi haji dan bermacam-macam kenduri kesyukuran lagi. Lepas ni tambah lagi kenduri korban pulak. Ari ni ada dua kenduri , satu dekat pejabat, dan satu lagi kenduri umah adik beadik dekat Padang Jamil (.. em yang ni aku tak pasti ada berkenaan dengan Che Jamil.. Che Jamil madu tiga tu..), Padang BEsar Selatan, Jalan Kuala Perlis. Aku pegi satu je, kat Padang Jamil tu.. tu pon dah pukui 3 dah..
Posted by Picasa

Friday, November 23, 2007

Aww Chak!! Teka siapa saya?



ini lah Athirah, bila dapat suatu baang permainan bau, diakan bermain sepuas-puasnya lepas tu dia akan tinggalkan.. sekarang nih dah makin pandai berposing pulak, bila dia nampak kita pegang kamera, mesti dia kerenyeh sampai ke telinga, lepas kita snap gambar dia , kalut nak tengok sama, lepas tu dah nampak gambar dia mula la tertawa berhak-hak.. abis tu sapa tak tergoda dengan peangai dia.. sapa yang tak jatuh hati.. ?
Posted by Picasa

Tuesday, November 20, 2007

1440: Satu perjalanan


1440: Suatu Perjalanan.

16.11.2007.
Pukul 5.00 pagi, aku dah bangun, maklum lah nak memula kan sat perjalanan yang jauh, ke satu tempat yang aku tak pernah pergi, haluan kami adalah ke Felda Purun daerah Triang,Temerluh, Pahang. Selepas mem aku masak lebih kurang, termasuk juga sarapan buat mek tirah tu juga, masa ni mek tirah masih lagi lena.. jadi tak da masalah la mak dia nak memasak dan juga bersiap.. lebih kurang pukul 6.30 Tok Nyang si Athirah telefon, bagitau ada kematian sedara depa dekat umah di Sungai Padang.. so terpaksa la bertolak lambat sikit..

Lebih kurang pukul 8.30pagi baru kami bertolak ke Temerluh, perjalanan yang sepatutnya mengambil masa 8-10 jam akhirnya menjadi 12 jam ialah bila berkonvoi walaupun 2 biji kereta, tapi ada anak kecil dan juga ada orang-orang tua ni bermacam-macam halnya terjadi, setiap dua jam akan terpaksa berhenti, nak pegi tandas, dak makan, nak mengembut semuanya ada, dan bila dah beenti sekurang-kurangnya akan mengambil masa setengah jam, jadi perjlanan nih mengambil banyak masa jugak la.. oleh kerana tak da apa-apa event yang perlu dikejar sangat so kita orang rilek2 la.. bawak pon ngam-ngam ikut peraturan.. sempat berkelah di Hentian Tanjung Malim berkelah dulu, makan-makan dan sembahyang dulu.







Dalam pukul empat petang baru sampai ke Lebuh Raya Pantai Timur (LPT) setelah melalui jalan berbukit ikut laluan Batang Kali.. uhh seram juga tapi control ayu jer la.. nasib baik tak berasap brek.. tapi dalam masa tu juga ada la sebuah kereta yang brek nya berasap.. sampai terpaksa berenti tepi jalan.. aku pon first time ikut jalan tu, tak der pengalaman.. cuma nasib baik ada pak mertua aku tu, dia ada pengalaman so.. dia la banyak beri tunjuk ajar.. he hee . Perjalan di LPT mengambil masa sejam lebih dan berhenti di Hentian sebelum keluar ke Temerluh.. emm masa tu dah pukul 6.00 petang dah.





Destinasi kami seterusnya ialah bertolak ke kawasan Triang, yang mana disitu la terletaknya kawasan Felda Purun.. bila dah masuk pekan Temerluh ni aku ingat dah dekat nak sampai dah la.. rupanya perjalanan mengambil masa hampir 2 jam lagi menlusuri sepanjang Sungai Pahang, suasana mula samar-samar nak senja, dan juga kerana di naungi dahan-dahan pokok sepanjang jalan, masih ni Athirah baru jer terlena selepas kali dia tertido dalam kol 10.30pagi masa atas Lebuh Raya Utara Selatan, lepas tu bangun terus dia berkicau sampai kol 6 baru tido lak. Masa dah masuk kawasan Triang tu sekitar pukul 7 lebih dah, hujan lebat sepanjang jalan, sampai tak nampak jalan, aku ikut berpandu lampu merah belakang keta depan tu.. masa kami masuk ke Kawasan Felda Purun, hujan dah berhenti.. kami sampai RUmah Pengantin dalam Pukul 7.45 malam.. lega aku..

Bila dah sampai, kena siapkan buaian kat Athirah, dia dah bangun masa sampai, tapi masih lali nak tido balik.. dah siap buaian.. letak je , dia sambung tido lak.. mesti letih dan ngantuk sangat la tu.. Pak dia remain steady lagi walaupun drive sepanjang jalan dan hari. Dah lepas rilek dan mandi sumer, dah masuk Isyak.. dalam kol 9.30 malam majlis akad nikah bermula.. aku sempat jugak sibuk-sibuk pi tangkap gambar sama.. maka jadi la kameraman berkain pelikat malam tu! Ingatkan dah abis akad nikah,abis makan, abis la acara malam tu, rupa-rupanya ada lagi acara... ada marhaban la.. lepas tu ada karaoke lagi sampai la pukul 12.30.. punya la kuat pasang PA System.. sampai Athirah terjaga.. Dah abis karaoke lega rasanya.. kot2 boleh nak tido.. tapi athirah lak tak mo tido, ntah la pasai apa, mungkin kerana orang ramai kat umah tu, yang lelaki masih dok bersembang, yang pompuan masa ni baru nak masak kek la dan ntah apa2 lagi, samapai la pukul 3 pagi.. athirah masih lagi tak tido.. last-last ntah kol berapa kami tido pon tak tahu.. peluk Athirah sampai dia tertido.. kalau tak masih dok berjalan satu umah.. yer lah dah bising, dah tu cerah lak umah tu..










17.11.2007 - Hari Kenduri

Aku bangun pukul 6.00 pagi masa tu, tengok masih lagi ramai yang terlentok.. so bangun sembahyang Subuh dulu lepas tu baru mandi.. lepas mandi dah pukul 7.00 pagi.. sarapan pagi pon dah ada.. sempat juga depa gorang nasik yang lebih semalam. Dalam suasana kampung yang masih gelap dan berkabus tebal tu, aku habiskan 2 pinggan nasi.. hu hu sodap makan pagi2 macam ni.. dah makantolong lebih kurang jer la.. pasal lauk pauk dan di masak semalam lagi dah, tinggal nak buat lemak nangka dan gulai tulang jer la.. pastu masak nasik.. dalam kol 12.30 lebih kurang.. dah boleh makan.. dan majlis makan kat sini rupanya pendek saja, dalam pukul 2.30 dah tak de orang.. Pengantin tiba dalam pukul 1.00 tengahari.. sebelum tu dalam pukul 10.00 pagi diadakan Majlis Berkhatam Al Quran untuk pengantin dan adik dia.. pastu sekali lagi diadakan Marhaban oleh suri-suri rumah pulak... petangnya tak dak rancangan apa so, kami sempat merayau dalam kawasan Felda Purun ni dan pi rumah kawan mem aku. Terkejut jugak dia macam mana boleh sampai, emm yer lah lepas dua tiga kali dapat panduan baru la sampai.


















Malamnya juga tak de apa rancangan, yer la masing-masing dah letih, termasuk juga pengantin bau yang letih basuh peiuk belanga yang diguna untuk memasak siang tadi. Dalam pukui 10.00 masing masing dah pancit dah. Termasuk juga Athirah, walaupun siangnya dia banyak tido, malam pon dia tido lagi. mungkin letih berjalan agaknya. Juga jenuh juga dia melayan karenah budak-budak kat rumah ni yang suka dok nyakat dia..

18.11.2007 - Makan besan & bertolak Ke Shah Alam

Macam biasa sekita jam 6.15pagi aku dah bangun dah, lepas sembahyang subuh, dah pakat-pakat bangun, dah masing-masing ada acara chit chat bermula, dengan bermacam-macam topik yang keluar.. dan topik yang hangat di bicarakan ialah sekitar perihal Rancangan Felda, masalah dan sebabnya terjadi, juga sekitar bab kelapa sawit dan sewaktu dengannya. Perbincangan awal pagi ni berlarutan bila roti canai kampung made dan kopi dihidangkan.. sudah tentu bila makan kopi perbincangan menjadi lebih hangat bukan kerana topiknya tapi kerana kopinya.. he hee

Dalam pukul 12.30 tengah hari, kami bertolak ke rumah pengantin lelaki bagi acara makan besan.. jalan yang besimpang-simpang, berbelok-belok serta turun naik bukit tu, agak memayahkan kami yang kurang biasa, tapi bagi tuan rumah dan kerabat adalah perkara biasa. Perjalanan yang mengambil masa dalam 10 - 15 minit tu bukanlah jauh, tapi adat bawak pengantin tak der la bawak laju-laju, sementelah jalan yang kurang biasa dilalui.. mek Tirah ni pon macam biasa, keja dia nak jalan je, smp umah pengantin lelaki dia round satu rumah, jenuh la dok cekup dia. Smapi jer terus acara makan-makan bermula, kami makan sambil dok cekup athirah yang buas tu.. bila habis makan diadakan sedikit doa.. makan si AThirah pon bersibuk-sibuk sama mengaminkan doa..'Aminnnnnnn' dia yang paling kuat dari orang lain tu telah berjaya membuat orang lain tertawa.. (nasib baik tok imam yang memimpin doa tu tak tergelak sama)




Dalam pukul 2.30 petang baru la kami bertolak ke Shah Alam. Dalam perjalanan tu kami singgah kat sebuah kampung nih untuk beli ikan patin, untuk di masak kat umah kak aku, untuk rekod.. aku lom penah makan masak lemak ikan patin.. tak per la aku try sekali ni. MAsih singgah beli ikan kat tebing Sg Pahang, hujan turun dengan agak lebat. Selepas beli ikan kami terus sambung perjalanan mengikut jalan lama Karak. Tiba kat Shah Alam dah pukul 8.00 malam.




19.11.2007 - Putrajaya & Balik Rumah

Hajat kami ke Shah Alam ni bukan sesaje dah singgah umah kak aku, tapi nak ke JPA kat Putrajaya untuk buat pengiktirafan sajil bagi IPTA mem aku ni, kami baru dapat tahu yang sekarang ni perlu buat pengiktaran SPA untuk minta kerja kat Jabatan Kerajaan. Kalau tak mungkin sijil depa tak di iktiraf kot, pengiktirafan sijil ni boleh juga di buat secara pos tapi sudah semestinya akan mengambil masa, alang-alang dah lalu dekat situ, terus ajer la pergi. Kami bertolak dah pon pukul 10 pagi.. dan pegi SPA pun tak lama, dalam kol 11.15 dah siap.. dan lepas tu terus nak brtolak balik. Kerana tak tahu jalan, kami mintak tolong kak dan abg ipar aku la bawak pi Putrajaya, sempat juga singgah kat Alamanda. Dan lepas tu nak gi makan nasi ayam kat Seksyen 11, pusing sana, pusing sani.. masuk jalan sana, sini smpai dah dekat tol nak menghala ke Utara.. emm rupanya dah tersalah jalan.. dah sampai dekat tol , kami terus jer lah menghala balik, kensel makan nasi ayam.. mungkin lom ada rejeki la kot.. tak pa la.. lelain kali la pulak.




Perjalanan balik ke Perlis baik-baik saja, tak der hujan, tak der rintangan sangat pon, kami singgah dua tiga tempat jer.. tapi tak la bawak laju-laju, sampai kat Perlis dalam pukul 9.30 malam.. singgah kat umah mertua aku kejap pastu terus balik.. dampai umah dalam kol 10.40 malam. Adeh letih you..



Saturday, November 17, 2007

Thursday, November 15, 2007

Wednesday, November 7, 2007

Tuesday, November 6, 2007

Kosong!




Malam ketiga dan final.

Nama Kumpulan: Majlis Kebudayaan Negeri Perlis
Pengarah : Salmizan Abd Rahim
Tajuk : Kosong
Skrip : S.M.Noor

Sudah semestinya, malam ketiga dan final adalah mendebarkan, bahkan mengikut pengalaman aku sendiri, malam ketiga adalah malam yang bertekanan tinggi.. penonton pun akan ramai, yang mana semua penyokong, peserta akan datang, malam ni juga ada penyampaian hadiah dan juga menobat kumpulan yang akan wakili perlis ke pencalonan ke peringkat zon utara.

ok berbalik kepada persembahan malam tu.

Tajuk teater ni pon dah tau, sebuah teater yang absurb, sesuatu yang takkan berlaku dalam dunia nyata, dan lebih kepada sebuah teater dalaman yang mana nak memahaminya perlukan mind setting yang dalam, yang betul-betul dapat menjiwai teater. Serba sedikit ceritanya ni lebih kepada konflik dalam seorang insan seniman yang mana bila dah telalu khusyuk dengan dunia senimannya menyebabkan beliau alpa dengan tanggunjawab sebagai seorang suami dan ayah kepada anak-anak nya. Dan selepas terjadinya suatu peristiwa menyebabkan kehilangan keluarganya memberi impak yang dhsyat kepada dirinya dan penyesalan nya tu lah yang di pentaskan dengan menjadikan watak-watak dalam tulisannya sepeti yang dikehendakinya buka dari realiti yang di hadapinya.

Keseluruhannya persembahan ini agak baik, ini tidak menghairankan kerana pelakon-pelakonnya yang dah berpengalaman, jadi tak der sangat masalah. Walau bagimana pun, keseluruhan cerita bagi aku agak meleret, dan agak menyeksakan aku, mana nak faham cerita.. mana nak mengikuti dialog.. dah tu tidak ada sesuatu babak yang boleh di jadikan sebagai klimaks.. sudah semesti ada babak yang ada konflik, tapi dari segi pemahaman kepada cerita mesti ada satu tempat di dalam drama ni yang boleh dijadikan sebagai konklusi ceritannya..

Dan akhirnya aku dah boleh agak kumpulan Majlis Kebudayaan Negeri yang akan menang, kerana sesungguhnya tiada satu kumpulan yang dapat menggugat mereka, bukan saja menggugat tapi nak beri tekanan pon tak ada, dan boleh dianggap juga kumpulan ni sebagai tuan rumah, di mana auditorium pon tempat depa, juga segala kemudahan ada pada depa, dari segi kostum, dari segi kakitangan, dari segi penyediaan set, tempat latihan, dari segi kepakaran teknikal bunyi dan lampu, bak kata semuannya ada pada mereka. Dai keputusan hakim2 malam tu, kumpulan ini membolot semua hadiah, melainkan pelakon wanita tebaik, dek kerana mereka tak ada watak pelakon wanita yang betul2 boleh di calonkan.. cuma ada pelakon wanita pembantu sahaja. Dan sekolah Syed Alwi semata-mata pulang dengan membawa pulang tropi pengalaman yang pahit tapi amat berguna di masa depan.

++
keluar saja dari auditorium..
hatiku bergelora,
jiwa ku merana,
semangat ku meronta-ronta,
minda menerjah merata-rata
pandang kiri, pandang kanan,
di mana rakan-rakan ku?
ayuh, kita hidupkan semula..
perjuangan kita..
kerana ikatan perjuangan itu,
tak pernah berkubur..

Monday, November 5, 2007

Kisah drama sekolah Syed Alwi





Malam kedua.

Nama Kumpulan: Produksi FZ Berjaya Enterprise
Pengarah : Suaimi Mohamad
Tajuk : Titik Perjuangan
Skrip : Kala Dewata

Pertama kali aku dengar dengan nama poduksi ni, aku sedikit terkejut, dan juga terasa sedikit sebanyak kejanggalannya.. mungkin ini satu perubahan baru dari produksi-produksi yang lepas, seperti sanggar pujangga, teatris, teater anggasana dan sebagainya.. dan kerana nama yang aku rasa agak gah dan komersial tuh, aku harap persembahannya bukan lah sepeti teater sekolah-sekolah yang pernah aku saksikan..

OK aku mulakan..

Mula-mula aku masuk, memang aku kagum dengan set dia orang tuh, berlatar belakangkan suasana kampung ( lukisan tu dah lama aku rasa, dah banyak kali di ricycle kan, tapi leh di terima la.. budget sikit kan.. ) dan bersama dua pondok yang kelihatan.. satu pondok macam pondok tunggu basa dan satu lagi macam umah kotak, mungkin untuk si tua tu ( eh aku tak ingat la nama pelakon.. brochure kumpulan tak disediakan..) kemudian kita sembang lak pasal watak diorang.. aku rasa diorag ni betul-betul pelakon baru, yang mana latihan watak masih kurang, vokal lagi, dan sedar ruang mau pun keadaan juga perlu di baiki.. apa yang aku tengok watak Tuan Besar banyak boleh di baiki, perwatakkan masih lom mantap, begitu juga watak orang tua tu, banyak dia batuk malam ni, takut mengganggu percakapan, satu gi watak orang muda ni, masih dok tunggu dialog dia baru watak dia sampai, macam tu jugak ngan makcik dua orang tu.. masih banyak kena buat latihan.

Heh pandai aku buat komen kan? Tapi aku ikhlas.. biar kita cakap awal-awal kan.. kerana apa, depa ni ada potensi, memanglah.. bila kali pertama, kali kedua berlakon.. benda-benda macam ni tetap akan ada, bahkan orang yang lama pun kekadang ada jugak.. so banyak2 la belajar, berlatih, berkawan.. paling penting kena peka dengan keaadaan sekeliling.. pasal banyak boleh belajaq dari alam.

Sunday, November 4, 2007

Kisah cinta Adam dan Eva





Malam pertama.

Nama Kumpulan: Taming Sari ( UiTM Perlis )
Pengarah : Mohd Salehudin Mohd Isa
Tajuk : Protes
Skrip : Dinsman

Sudah lama rasanya aku tak menonton teater.. sungguh dah lama.. dulunya buka saja setakat menonton, malahan aku pernah terlibat dalam produksi teater, pernah juga jadi penolong kepada pengarah, malahan ada juga sekali dua aku jadi pengarah, tapi untuk teater kanak-kanak la juga sekali dua aku pernah juga berlakon teater, jadinya aku dapat juga meresap sedikit sebanyak perasaan bila mengendalikan produksi, remeh temeh membuat produksi, mencari pelakon, rencahnya menjaga pelakon, juga peritnya nya bila nak kepentas, dari latihan sehingga memainkan watak di atas pentas. Teater ini sebahagian dari diari hidup aku, sebahagian dari guru nak menjadi aku yang sekarang nih dan juga mungkin buku panduan pada perjalan hidup aku yang akan datang.. banyak aku dapat dari pengalaman disini. Dan disini aku dapat mencari sebahagian dari diriku, kalau orang tu kata berlakon tu senang, itu adalah orang yang memang dah dilahirkan sebagai orang seni, tapi perjalanan menjadi pelakon bukan jalan yang mudah, baik dia berbakat atau pun sekadar nak mencuba dan mencari pengalaman. Dan aku sedar kerana itu aku tak mampu menjadi sorang pelakon.

Baik cukup lah intro.

Berbalik dengan kisah 'Protes', karya Dinsman.. persembahan pada malam itu quite ok bagi sebuah produksi yang baru, watak-wataknya agak boleh bermain dengan dialog dan suasana. Vokal dan mimik muka boleh di terima, walaubagaimana pun untuk terus berjaya, mereka perlu membuat banyak pembaikkan, terutamnya teknik penyampaian. vokal yang lebih efektif.. sepeti tak terlalu perlahan, tak terlalu kuat bila meninggi suara, mempelbagaikan teknik pengucapan dalam dialog, juga perlu menambahbaik dalam teknik persembahan, kerana mereka perlu tahu dalam keadaan/suasana yang jelas untuk di fahami, dan watak-watak perlu menyokong keadaan/suasana. Watak 'Pengarang' berlu memainkan keadaan dam kawal suasana persembahan. Watak 'Adam'.. harus menjadi watak yang gentlemen, pastu kena keras dengan pendirian dia, watak 'Eva' kena lembut dan lebih feminis, watak 'Logos' lebih kepada tegas, protecting walau pun garang! Okeh cukup la pasal tu.

Heh bila tengok persembahan ni, aku betul-betul kembali kepada kenangan silam, kenangan bagaimana kami sebagai sebuah produksi membawa teater ni sampai ker Dewan Sri Pinang, Pulau Pinang. Bermula dari kami membuat latihan di Dewan Perpustakaan, menggali sebuah skrip, menjadikan Protes mengikut acuan yang pengarah produksi kami mahukan, suka duka, rencahnya membuat latihan, remeh temeh menguruskan produksi, termasuk la hal-hal pelakon, hal-hal kerenah birkrasi, sumenya la... sampaikan aku demam2 dalam dewan perpustakaan.. aku nak citer semuanya kat sini.. tapi rasanya terlalu panjang.. nanti lah.. suatu masa.. aku masukkan.. kalau boleh gambar pon aku masukkan.. tapi bila.. emm ntah la..
mana shaharin?
mana aidi rahimi?
mana jafri?
mana rusaidi?
mana wan ahmad buhairi?
mana aliza?
mana nur idah?
mana e-chan?
mana mila?
dan yang lain-lain lagi?
aku rindu pada kenangan lalu,
dimana kalian..?


Posted by Picasa

Saturday, November 3, 2007

kerja di hari sabtu


Dah lama aku tak kerja pada hari sabtu nih, yer lah dulu pasal aku dok kena pi amik athirah kat taska dia, pastu sekarang ni aku maleh la nak keja ari satu, dok umah leh juga buat keja lain, kalau tak nak wat apa leh tido jer kan? he hee.. tapi sebenarnya aku kesian gak kat kawan2 yang keja sambilan nih, tak de cuti, kalau cuti tak der gaji.. so dapat buat ot leh dapat gaji, tak pun leh cuti bergaji.. Okeh berbalik kesah aku kena keja ni, sebenarnya ada satu majlis penganugerahan diploma (sijil..) kepada kanak-kanak tadika dari sebuah tadika swasta yang berhampiran Kangar ni, Tadika Next Generation ker, Montessori ker aper tah aku tak pasti, cuma membawa slogan Little Khalifah. Emm sedap bunyinya, yang bagi aku membawa pengertian sesuatu yang murni, sesuatu suci, sesuatu yang istemewa dan sesuatu yang benar-benar islamik. Makna kata, mendidik anak-anak bagi menjadi khalifah di dunia nih, menjadi khalifah dan pemimpin bagi aku bukan sahaja dalam politik, tapi juga dalam amalan seharian bahkan dalam setiap kegiatan yang kita lakukan, baru menjadi seorang muslim yang istemewa dan maju. Aku suka macam tu, kalau boleh aku nak anak aku juga menjadi khalifah dalam kehidupan dia, dan kalau diizinkan Allah menjadi khalifah untuk keluarga dia dan kalau dah di takdirkan menjadi khalifah untuk masyarakat dia.. eh jauh sangat ker aku angan-angan?Ler.. lom masuk kemajlis tu lagi yer..? Isk mereben aku nih kan..? Ok.. program nih nampaknya tak da la susah sangat pon.. very2 straight program.. mula dengan bacaan doa, bacaan Surah Yassin di teruskan dengan persembahan semua nya oleh kanak-kanak taska tersebut, dan habis sumer baru lah diadakan majlis penyampaian sijil (diploma tadika)... simple ajer kan..? Dan semuanya berjalan lancar kecuali ada sedikit masalah taknikal bila dua lagu nih pakai kaset, so jenuh la aku cari bila aku play tapi tak der.. rupa-rupanya dok di side sebelah lagi.. heh masalah biasa bila kita guna kaset dan player tu kita tak familiar sangat. Tapi yang lain-lain takder masalah la..Perasaan aku masa majlis ni bermacam-macam.. bila aku tengok semua tu aku bayangkan Athirah yang berada disana.. kadang-kadang aku berasa jengkel, kadang kadang aku berasa seronok dan terhibur dengan telatah mereka, kadang-kadang aku bosan bila tengok sesuatu yang aku tak puas hati, kadang aku jadi terharu, dan almost aku nak menitis air mata, bila melihat ayah dan ibu datang melihat persembahan.. sayu jer aku tengok ! Dan tengok perangai budak-budak yang masih suci macam tu



Search This Blog

My Book Rack

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...