March 2012

Thursday, March 29, 2012

Ooo meletooppp..!!!!


uish bahaya kalau jadi gini...
bagus nye dok layan sekali... boom!!
amik ko....

KUALA LUMPUR: Seorang pengguna transit aliran ringan (LRT) bernasib malang selepas terkena satu letupan menyebabkan cedera dalam kejadian di sebuah tandas di Stesen LRT Sri Rampai, di sini, semalam. Dalam kejadian jam 1.20 tengah hari itu, mangsa Muhd Shakereen Basri, 22, cedera di paha, punggung dan belakang badan akibat terkena letupan dan serpihan mangkuk tandas yang pecah.
Difahamkan, kejadian itu berlaku sebaik mangsa yang tinggal di Seksyen 1, Wangsa Maju selesai membuang air besar sebelum satu letupan berlaku di dalam mangkuk tandas berkenaan. Saksi kejadian yang hanya mahu dikenali sebagai Fairus, 25, berkata ketika kejadian mangsa seorang diri masuk ke dalam tandas.
Katanya, tidak sampai dua minit kemudian dia terdengar satu letupan dari dalam tandas. “Mangsa menjerit minta tolong sebelum pihak berkuasa membantu mengeluarkannya,” katanya ketika ditemui di tempat kejadian di sini, semalam. Fairus berkata, mangsa dikejarkan ke Hospital Kuala Lumpur (HKL).
Sementara itu, Ketua Polis Daerah Sentul, Asisten Komisioner Zakaria Pagan berkata, letupan berlaku daripada mercun yang kemungkinan diletakkan budak-budak nakal.


Monday, March 26, 2012

Beringat bila berjalan2 di tepi pantai...


Terperangkap di beting pasir

NIK AMIRULMU’MIN NIK MIN
26 Mac 2012

KUANTAN - Tanggapan bahawa kambing takutkan air mungkin tidak lagi sesuai digunakan kerana kira-kira 30 ekor kambing dipercayai milik penduduk Kampung Tanjung Selangor, Pekan, dilihat selesa turun bermain air di beting pasir berhampiran Kuala Kampung Cherok Paloh, dekat sini, semalam.

Kejadian yang dianggap pelik itu disaksikan sebuah keluarga dari Kuantan yang kebetulan singgah berehat di tepi pantai berkenaan.Bagaimanapun keasyikan mereka menyaksikan gelagat kambing itu bertukar cemas apabila semua haiwan terbabit terperangkap di beting pasir berikutan air pasang.

Moha Hazrul Hisham, 27, dari Bukit Setongkol, di sini, berkata, dia bersama 10 ahli keluarganya singgah di pantai itu kira-kira jam 9 pagi untuk berehat selepas penat mengayuh basikal dari Kuantan ke Kampung Cheruk Paloh.Menurutnya, mereka ternampak kumpulan kambing itu datang dari Tanjung Selangor sebelum melintasi air cetek di beting pasir dan berjalan ke kawasan yang agak jauh ke tengah.

“Kami sedari air mula pasang dan ternampak haiwan terbabit mula berkumpul di satu kawasan dikelilingi air laut yang semakin dalam serta berarus agak deras.“Kami mula panik kerana bimbang kambing-kambing itu akan lemas, namun beberapa nelayan yang melintasi kawasan itu bersama bot masing-masing tidak mengendahkan kejadian yang berlaku,” katanya.

Moha berkata, atas dasar kemanusiaan, dia menghubungi Jabatan Pertahanan Awam (JPAM) untuk meminta bantuan bagi menyelamatkan kambing berkenaan memandangkan keadaan air semakin dalam. Tiga anggota JPAM Pekan, Mohd Indra Iskandar Ramli, 21, Nor Faizal Mohamad, 27, dan Abdul Syukur Ismail, 30, tiba di lokasi kira-kira jam 10 pagi sebelum cuba mendekati kawasan kambing yang terperangkap menggunakan sebuah bot.Kehadiran tiga anggota penyelamat itu seolah-olah tidak disenangi kumpulan kambing terbabit apabila semuanya cuba melarikan diri dengan berenang melintasi air yang agak deras untuk ke tebing arah Tanjung Selangor.

Kejadian disaksikan dengan penuh debaran keluarga terbabit kerana mereka tidak yakin haiwan itu mampu melepasi arus deras sejauh kira-kira 50 meter ke tebing. Bagaimanapun, debaran mereka berakhir apabila kambing-kambing itu berjaya sampai ke tebing dalam keadaan selamat, tetapi seekor anak kambing tersasar dibawa arus, namun sempat diselamatkan tiga anggota JPAM itu. Bagi Mohd Indra, pengalaman menyelamat haiwan bukan kali pertama baginya, namun kes kambing terperangkap dan nyaris lemas dalam air laut tidak pernah dilalui selama dia berkhidmat dalam pasukan sukarela itu.

Menurutnya, mereka tetap memberikan respons terhadap semua aduan orang ramai walaupun kes kecemasan itu melibatkan haiwan. “Bagi kami haiwan juga makhluk bernyawa dan perlu diselamatkan jika berlaku kecemasan atau bencana, jus­teru kami nekad untuk menyelamatkan kambing-kambing itu daripada lemas dihanyutkan arus,” katanya kepada Sinar Harian.


Sunday, March 25, 2012

Ribut di Kangar



Lebih 20 buah rumah rosak akibat ribut di Kangar
         
KANGAR: Lebih 20 buah rumah rosak terutama pada bahagian bumbung dalam kejadian ribut yang melanda sekitar bandar Kangar hari ini.
Jurucakap Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) Perlis berkata, tiada kecederaan dilaporkan dalam kejadian yang berlaku kira-kira pukul 4.30 petang ketika hujan lebat. Antara lokasi terjejas ialah Kampung Bakau dan Taman Hijrah di sini namun JKM masih menjalankan bancian dan nilai kerugian belum diketahui setakat ini. 
Turut mengalami kerosakan ialah gerai-gerai makanan yang turut terbalik akibat angin kencang manakala beberapa batang pokok turut tumbang.Anggota-anggota Jabatan Pertahanan Awam Malaysia (JPAM) masih bertungkus lumus mengalihkan pokok-pokok yang tumbang berhampiran jalan raya terutama berhampiran Padang Bandaran di sini.
Akibat kejadian itu, Tenaga Nasional Berhad (TNB) turut memotong sementara bekalan elektrik di kawasan terbabit demi keselamatan orang ramai. - BERNAMA

 

berhampiran Klinik Kesihatan Kangar
 

Kg. Bakau Kangar
 

Tempat Letak Kereta Taman Kemajuan
 

Dewan Badminton
Pejabat Tanah dan Galian Kangar

Kejadian ribut ni berlaku mungkin sekitar jam 4.00 hingga 5.00petang, pada ketika ni aku dan famili dalam perjalanan balik dari satu majlis kenduri di Felcra Lubuk Sireh. Ketika sampai di bandar Kangar, memang terdapat kesan angin kuat. Nampak juga kesan-kesan jatuhan ranting pokok, kesan atap zink atas jalan, lepas tu nampak kesan ranting pokok yang sekah dan jatuh atas jalan. Malam tu baru la buka FB , baru tau boleh tengok gambar-gambar dari FB, jadi kredit je kat kawan2 FB yang post 
Posted by Picasa

Boling oh boling


Isk dah lama tak main boling, dan tenpin boling pon sebenarnya bukan sukan yang sangat di gemari,, he he tapi bagi menyambut pelawaan kawan-kawan , ikut ikut aje la... dengan tak dak sebarang latihan, tanpa sebarang persediaan, layan saja lah... 


Tanpa di duga juga, tidak lah mengecewakan sangat, pasal pilihan kumpulan adalah secara rawak ikut undian, jadi yang dapat ahli pandai main, memang nasih juga lah, yang dapat tak pernah main macam aku nih, nasib juga lah kan.. soo no heart feeling lah yerr... nama pon sukan soronok-seronok, hah amik jer lah kan... tengok le result dia, Kumpulan no 4, individu no 15.. boleh la kan.. kan..?

Wednesday, March 21, 2012

SPM 2011..Result dah Keluar



PUTRAJAYA 21 Mac – Pencapaian keseluruhan calon Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) 2011 bertambah baik dengan indeks Gred Purata Nasional (GPN), 5.04 berbanding 5.19 pada tahun sebelumnya.Ketua Pengarah Pelajaran, Datuk Seri Abd. Ghafar Mahmud berkata, sejak 2007 hingga 2011 nilai GPN pada setiap tahun memperlihatkan peningkatan pencapaian calon secara berterusan.
"Seramai 506 calon sekolah Kementerian Pelajaran telah berjaya memperoleh gred Cemerlang Tertinggi (A ) bagi semua mata pelajaran yang diduduki berbanding 363 pada 2010. "Bagi calon selain dari sekolah kementerian pula, seramai 53 pelajar telah berjaya memperoleh gred A bagi semua pelajaran berbanding 40 pada 2010," katanya.
Beliau berkata demikian pada majlis pengumuman Pembentangan Analisis Keputusan Peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) 2011, di sini hari ini. – UTUSAN


Bagi yang berjaya, tahniah di ucapkan, semoga perjalanan hidup anda di masa depan mudah dan cerah, dan bagi yang tidak berjaya, moga bersabar, tetapkan haluan, terus berusaha untuk mencapai apa yang anda impikan... 
selingan semata-mata

Tuesday, March 20, 2012

Rutin Baru...


Hari ni bermula lagi rutin baru, atau lebih tepat recycle balik rutin sebelumnya. Sebelum nih punya lah semangat nak bagi Anieq ke sekolah, tadika atau taska, tapi hanya sempat bertahan sehingga 2 minggu saja, nampaknya dia masih belum ready untuk ke sekolah.. tak pa lah kita sabar dulu lah bagi tahun ni, bagi dia ready dan settle dengan masalh pembuangannya tuh, walau pon dia dah mau tanggalkan lampin pakai buang dia tu, tapi belak nak bera* dan tido kena pakai juga la...

Jadi rutin harian baru nih, se awal pagi hantar angah kol 6.40 pagi ke Kangar, terus lajak Punch Card (thumb print la..) lepas tu bergegas balik, untuk amik Anieq dan Anief hantar ke rumah mak (pengasuh) depa, patah balik amik Athirah yang dah siap untuk pergi sekolah.. di kala nih jam dah pukul 7.30 pagi.. kalau lewat dari 7.40 maka akan kelewatan lah Abah, Mama dan Athirah . Isk.. isk isk...

Saturday, March 17, 2012

Amah oo amah



 gambar hiasan - Google

Bantah satu amah, satu kerja
Oleh SOFIAN BAHAROM
sofian.baharom@utusan.com.my
KUALA LUMPUR 16 Mac - Penetapan supaya amah dari Indonesia melakukan hanya satu tugas khusus di rumah majikan dengan gaji minimum RM700 bukan sahaja tidak adil malah membebankan majikan.
Presiden Majikan Amah Malaysia (Mama), Engku Fauzi Engku Muhsein berkata, penetapan itu juga akan menyebabkan pembaziran tenaga yang serius jika dilaksanakan.
"Kami terkejut dengan keputusan yang tidak masuk akal ini. Adakah majikan perlu menggaji sehingga tiga atau empat amah untuk menjalankan tugas memasak, mengasuh bayi dan mengemas rumah?'' katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.
Beliau mengulas kenyataan Ketua Pengarah Bahagian Pembinaan Penempatan Tenaga Kerja, Kementerian Tenaga Kerja dan Transmigrasi Indonesia, Dr. Reyna Usman, semalam yang mendakwa penetapan itu dicapai hasil rundingan Pasukan Petugas Khas Bersama (JTF) antara kerajaan Indonesia dan Malaysia.
Menurut Reyna, amah dari Indonesia yang akan mula dihantar ke Malaysia bulan depan hanya akan melakukan satu tugas khusus di rumah majikan mereka dengan gaji minimum RM700.
Bagaimanapun, Menteri Sumber Manusia, Datuk Seri Dr. S. Subramaniam hari ini menafikan pernah menyatakan persetujuan itu dan menganggap kenyataan Reyna tersebut adalah tidak berasas.
Engku Fauzi yang terkilan kerana pihaknya tidak dijemput dalam proses membuat penetapan itu juga meminta kerajaan mencari sumber pembantu rumah baru terutama dari Kemboja dan Filipina sekiranya Indonesia terus berkeras dengan keputusan berkenaan.
Jelasnya, kualiti pembantu rumah dari negara-negara Asia Tenggara lain adalah setara dengan republik itu ditambah dengan kelebihan melakukan pelbagai kerja dengan satu gaji.
"Secara logiknya, majikan perlu mempunyai hak untuk bertanya kepada bakal pembantu rumah mereka dahulu berhubung kerja-kerja yang akan dilakukan.




"Sekiranya amah itu bersetuju membuat semua tugasan itu, maka, hanya satu gaji dibayar tetapi jika majikan rela membayar lebih, itu hak mereka," kata beliau.



Perkara sama turut ditekankan Timbalan Presiden Persatuan Agensi Pekerja Asing Malaysia (PAPA), Muhamad Maidin yang meminta kerajaan mendesak Indonesia menarik balik penetapan tersebut.


Katanya, memorandum persefahaman (MoU) yang telah ditandatangani antara Indonesia dan Malaysia pada Mei tahun lalu perlu dijadikan panduan asas agar polemik sebegini tidak berlaku.

"Adalah tidak adil bagi negara jiran itu mengambil keputusan tersebut dengan mengambil kira hanya satu atau dua kes penderaan dan penganiayaan yang dilaporkan," kata beliau. Petikan dar Utusan Malaysia
 
gambar hiasan - google

Wah, satu kerja satu amah jadinya... aku nih bukanlah ada amah kat rumah, tapi agak terpanggil nak mencoret di sini..bayangkan dengan satu gaji RM700 sebulan, satu amah hanya menjalankan satu kerja contohnya kalau menjaga anak, maka jaga nak saja lah kerjanya, jangan di suruh membasuh baju, memasak malahan ke market,pasar malam atau nat.. Kalau diambil untuk membasuh, basuh aje lah.. dari bangun tidoq.. basuh baju, basuh keta, basuh rumah dan bermacam basuh lagi.. sampai lah tidoq balik pada malamnya.. isk begitu juga dengan keja lain, kalau jaga orang tua2, itu saja lah melayan orang tua  saja... 

Cer bayangkan, kalaudalam satu rumah ada anak kecik, ada nenek tua, perlu tukang masak, pembantu kerja-kerja rumah lain, dah berapa amah yang perlu di ambil, berapa banyak yang perlu di keluarkan modal, dah tu di bagi makan dan tempat tinggal.. di bagi cuti juga, dah tu kalau majikan bercuti, dia pon ikut juga, bahlan kalau balik kampung ikut majikan, dia pon ikut balik kampung bukan nank tolong orang tua di rumah, tapi jadi bagai mem besar juga.. tak leh tolong-tolong.. kalau tak kena denda majikan tuh...

Isk rasa macam dah 'mua' sangat lah, dari satu segi aku rasa ada lah sangat tidak berbaloi, tapi bagi yang tak berkerpluan macam aku mungkin senang berkata macam nih, tapi yang betul-betul perlu, bagai tak ada pilihan... Namun bagi aku juga, ini mungkin sebenarnya satu peluang, peluang untuk mencari warga tempatan sendiri untuk memenuhi keperluan ini, mungkin dari membayar RM700 untuk satu kerja, baik juga kalau kita bayar RM 800, RM 900 malahan seribu untuk warga sendiri, mesti ada yang mahu.. kalau selaraskan program macam amah luar tu, gantikan dengan amah tempatan.. apa kata anda... 

Thursday, March 15, 2012

Bercuti ala kadar...


Tak terfikir pulak tahun nih akan dapat pergi cuti-cuti Malaysia, ialah anak masih lagi lembut, masih muda baru 3 bulan, tapi dengan tiba-tiba, di ulangtahun kelahiran yang ke 3 bulan nih tiba-tiba ada pulak tri ke Jertih, Kuala besut, Kampung Raja dan Kg Air Tawar Terengganu. Sungguh tidak di rangcang dengan rapi, walau bagaimana pun dengan alasan yang aga keperluan , mau juga berangkat ke sana.

Di beritakan saudara di sana sedang tidak sihat, jadi keluarga di sini berhajat nak kesana, melawat orang yang di beritakan sedang sakit, juga tidak di ketahui tahap kesakitannya. Jadi dengan tergesa-gesa persiapan segera di buat dengan sedikit kebetulan (atau dirancang) dapat jua sedikit peruntukkan, pertamanya, tayar kereta perlu di ganti keempat2nya, sudah hampir 4 tahun usia dia, dengan jarak perjalanan yang bukan juga sedikit sepanjang perkhidmatannya (tayar tu), begitu juga pemeriksaan ringkas... Sesudah nya di hari  Sabtu, 10 Mac 2012 berangkat lah kami ke sana.

Perjalanan melalui Jalan Gerik - Jeli kali nih memang agak mencabar, bertolak saja dari rumah kira-kira jam 8.30 pagi, cuaca dah redup, tapi sesekali cerah jua, memberi sedikit harapan agar perjalanan lancar dan selamat. Namun bila dah keluar dari PLUS di Gurun, cuaca mula redup dan gerimis. Menghampiri Pekan Baling cuaca masih juga kejap panas, kejap ujan, kejap gerimis. Bagitu juga la keadaannya di sepanjang perjalanan Jalan Grik-Jeli nih, kenderaan juga agak banyak, maklum lah awal cuti persekolahan, mana yang nak bercuti, mana yang pergi kenuri, mana yang pergi makan angin dengan keluarga.

sempat singgah buka bekal di hentian, makan cukup laju sampai tak tengok kelilin..lapaq ohh!!

Hampir jam 4.00 petang baru lah sampai Daerah Jeli, meninggal kan pengalaman yang agak tragis di sepanjang perjalanan, aku nampak ada dua eksiden, namun pak mertuya ku kata ada tiga, mungkin aku tak perasan, tapi menjadi trauma juga pada mem aku, mungkin kondisi badan yang masih lemah, namun Alhamdulillah semuanya selamat belaka.Jam 6.00 sampa juga destinasi yang di tuju, Kg Air Tawar, Besut Terengganu.

Sampai jer, sebelum makan malam, dalam dok sembang-sembang tuh, depa dah jamu kopok lekor dulu, katanya buat hilang letih, kopok buatan sendiri nih.. memang nyum-nyum aje lah kan..



Dah melawat orang sakit, tengok-tengok dia dah sihat, boleh jalan sana sini dah, jadinya malam tu kami mesyuarat lah, akhirnya dengan kata sepakat, pakat setuju nak pergi Pasar Payang, Kuala Terengganu.. perjalanan lebihkurang 2 jam dari Besut, tapi dek perjalanan mengikut jalan kampung, berdekatan pula dengan pantai, tak jemu rasanya memandu. 

Dah abis membeli, melawat bagai, sempat jua kami singgah Masjid Kristal, Pulau Duyong Kuala Terengganu, bergambar lebih kurang, melayan karenah anak anak-anak yang memang tak tahu duduk diam tuh, sedar tak sedar dah hampir jam 6.00 petang. Wah cepatnya masa berlalu.. terus bertolak balik ke Besut, jam 9.00 malam juga baru lah sampai.

Cadangan awalnya hari ke dua di Besut ni nak pergi lah tengok Pasar Siti Khadijah, Kota Bahru, tak da lah jauh sangat kan, dalam 40 minit macam tuh, tapi mem aku dah pancit, tak sanggup jalan jauh pulak, jadi kami biar sajalah mak pak mertua dan iparku pergi, kami tunggu rumah sajalah.. Tapi tak benar juga la, rupanya mem aku dah ada cadangan lain, meronda Pasar sehari Kuala Besut, kononnya tengok-tengok saja, tapi sempat juga membeli, adeh la...

Petangnya hujan lah pulak, tadi tu dah janji nak bawak depa pergi pantai, isk abis tu macam mana nih, mesti bising pulak, namun di kala hujan sedikit teduh sempat lah bergegas bawak depa ke tepi pantai Bukit Keluang, jarak dia dalam 2km saja dari Air Tawar. Cantik juga tempat nih, dengan pasirnya, dengan bukitnya, namun mandi-mandi di sini adalah tidak di galakkan terutamanya di musim-musim begini, laut agak bergelora, ombak agak tinggi dan kuat, dah tu ada juga sejarah hitam.. so kena berhati-hati juga.. walaupun ada JPAM dan menara pengawal.. tapi keselamatan perlu diutamakan.


Hari Selasa, 14 Mac 2012 kami bertolak pulang, Jam 9.00 pagi bertolak dan sampai rumah dalam pukul 9.00 malam, maklum saja la bawak anak-anak yang sedang membesar juga membawa anak kecik ni memang banyak karenahnya, kalau masa datang berkali-kali depa tanya bila naksampai, balik pon macam tu juga, jenuh lah juga melayan depa, sementara nak tidoq macam tu lah, bila dah letih bertanya, begini lah jadinya..

Posted by Picasa

Friday, March 9, 2012

Beli Tv baru.... wah !


Adeh leee.. terkeluar lak entry di awal pagi macam ni, isk ini bukan apa ni, ini kes aku rasa serba salah ni, salah buat keputusan, aku terbeli tv baru, LCD LED 3D 60" Full HD lagi. Rasanya harga lebih dari dari 50K harga dia, sudah la bayaran bulanan sebanyak rm 579 sebulan melalui kad kredit. Di saat nak sign agreement tu lah baru aku tersedar aku rasa tersalah buat keputusan, mau taknya, dalam agreemant tu aku tak leh keluar negara selagi tak abis bayaran, tak leh pi haji dan bermacam-macam lagi pantang larangnya lagi..

Masa ni baru aku rasa macam tertipu saja, jadi aku pon cuba-cuba lah nak kenselkan pembelian nih, tapi dia kata tak boleh dah, pasal dari awal aku dah setuju, kalau nak kensel juga terpaksa lah aku bayar juga yuran pemprosesan dokumen tuh sebanyak RM 4000.00 cash.. adeh cuba juga tukar kot boleh dapat pinjaman peribadi dari pembelian barang, tak lah rasa rugi sangat juga tak boleh pasal perjanjian dah di buat tinggal nak sign saja...

Aku dah makin pening masa tuh, dah makin tegang jadinya dalam bilik perbincangan tuh, makin ramai lak salesman dan sales girl yang dok jeling-jeling tengok bilik kecik di hujung kedai tuh yang makin panas, tapi aku rasa badan makin sejuk saja, aku pon susah hati jugak, nak buat apa lah tv sebesaq tuh, kan lebih baik kalau dapat cash saja, boleh buat simpanan ke... buat renovate rumah ka, anak2 makin bertambah, makin besaq nanti perlukan bilik juga... isk haru nih.. dan dalam masa sejuk hangat, sejuk hangat macam tu lah aku terjaga dari tidur... huh lega...

adeh rupanya aku mimpi SBPA lagi.. adeh deh deh deh.....


Friday, March 2, 2012

Hari yang sibuk...


Hari ni hari yang sibuk aje, apa tak nya ketiga-tiga buah hati ku masing dah masuk 'port masing-masing, si Athirah kena ke PRA Sekolahnya, Anieq dah masuk hari kedua ke Tadika manakala Anief Najwan dah mula pergi ke rumah pengasuhnya.. pheww memang agak sibuk kan..


Macam biasa hari-hari kena hantaq dia pi Pra Sekolah, hari Isnin memang sikit sibuk, kol 6.45 dah bawak dia pi hantar angah dan pastu baru hantar dia pi Sekolah. Lepas hantar dia ke sekolah, baru hantar baju ke tadika tempat transitkan dia, kalau tak lagi sibuk tengahari nak kena amik dia lagi. Petang lepas kol 5 baru amik dia kat tadika transit.
Mulai 1/3/2012, Anieq dah bermula tadika, isk aka kelas mengasuh la gamaknya, kalau tengok dia macam slow sikit dari Athirah dari segi minat nak belajar, bayangkan nak pegang pensil pon masih kekok lagi berbanding Athirah seumur nih dah pandai main color. Hmmm berbalik sekolah dia, dengar cetanya dia pandai bergaul, jumpa la anak-anak staf Politeknik yang bermacam2 tuh, terus dia bantai slang Kl .. semalam masa tidur dia siap mamai akan rayan aka mengigau tak bagi kawan-kawan dia amik bantal busuk dia, isk tak rugged la mengigau pasl bantai busuk je.. apa pun ini pengalaman pertama dia selain dari tinggal dengan pengasuh, hmm dengar kata tak nangis, bagusnya anak jantan abah nih.. he he...
Anief Najwan hari ni, dah makin besar, makin kurang ragam, makin kuat makan, cuma payah sikit nak buang air besar, isk kadang-kadang sampai 3-4 hari, malahan pernah sampai 5 hari, 6 hari.. wah bimbang juga di situ, last timbang dah 5.6kg, entah muka dah jadi macam siapa, ada kata macam Athirah, macam Anieq la.. masih awal nak dominan macam siapa.. Hari ni dia mula di tinggalkan di rumah pengasuh, nasib baik juga mak yang mengasuh Athirah, Anieq masih sudi nak mengasuh dia, Alhamdulillah senang keja la sikit...

Search This Blog

My Book Rack

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...