June 2015

Friday, June 26, 2015

Update...


image 
Sudah sekian lama tak update sebenarnya.. Tak banyak yang dapat di lakukan bila dah masuk bulan puasa macam ni.. ada pekerja yang nak balik kampung masing-masing untuk berpuasa la.. yang mana yang tinggal tu terpaksa pulak berebut dengan kontraktor yang ada dua tiga projek. Semua dok berebut nak siapkan ikut fasa yang di tetapkan.

Buat masa ini hanya ini yang dapat disiapkan dulu.. moga dalam sehari dua ni dapat lah di siapkan bumbung tu.. baru lah boleh pass kerja-kerja lain untuk tukang lain pulak..
 image
 Bahagian dapur..

Tuesday, June 16, 2015

Akhirnya....


image



Terjaga pagi ni, hujan turun lagi... Impian untuk nak tengok pemasangan bumbung macam nak terbantut lagi rasanya... Sementelah dok tunggu papan cantik yang tak juga kunjung tiba... Tapi jam 8.00 pagi ujan Dah berhenti...

Belum pon 8.30 pagi, Dah sampai mereka... Jadi betulkan/kemaskan dulu rangka bumbung.. Tapi menjelang tengahari hujan turun semula... Aduhai... Entah la sampaikan pukul berapa hujan turun...

Balik Dari kerja.... Masuk je kawasan Rumah... !!! Walla...!!!!

image

image

Sunday, June 14, 2015

Hujan pagi..2


image

Alhamdulillah, jaga subuh tadi hujan turun dengan lebat beserta dengan angin.. Tapi menjelang pukul 8.00 pagi hujan Dah Berhenti...

8.30 pagi tepat Dah sampai nak sambung kerja... Cuaca awal pagi masih mendung namun menjelang tengahri teriknya memancar2.. Semoga cuaca terus bertahan smp petang....

Saturday, June 13, 2015

Hujan pagi...


Semalam tiada sapa yg datang kerja, rupa-rupanya depa pi pasang atap di tempat lain, pagi ni pukul 9.00 pagi baru depa sampai, tapi hujan la pulak.. Jadi depa keluar pi minum pulak, drkat pukul 10.00 baru depa sampai se elok hujan pon Dah berhenti...

Jsdi hari ni depa buat palang untuk susun atap..

image

image

image

Thursday, June 11, 2015

Wednesday, June 10, 2015

Tuesday, June 9, 2015

Sunday, June 7, 2015

Wednesday, June 3, 2015

Upper beam 2...


Hari ni kelewatan sikit depa... Katanya dekat pukul 10.00 pagi baru sampai... Mungkin melawat projek lain dulu... apa pun kerja tetap Di teruskan juga....

Kotak beam Di buka Dan Di pasang semula bersambungan Dari semalam.. Menjelang petang hujan turun pulak... Jadi tak sempat nak masuk kan simen konkrit.. Esok pula la sambung nya...

image

image

image

Tuesday, June 2, 2015

Upper beam...


image

Selepas hujan semalaman sehari sebelumnya.. Hari ni cuaca tampak cantik di paginya, sungguh terang Dan sejuk mata memandang.

Kerja-kerja konkrit upper beam bermula hari ni.. Sekali lagi bermasalah bila kayu kotak konkrit tu sikit jadi terpaksa Di buat sekerat-sekerat... Akan mengambil mass sedikit la kalau macam ni... Tapi tak apalah... Asalkan kerja terus berjalan...

image

image

image

Monday, June 1, 2015

Progress semalam...


OK semalam bermula lah kerja-kerja membuat kotak untuk upper beam... Setelah sepanjang minggu ni nak habiskan kerja-kerja mengikat bata.... Tapi ada juga sebahagian yang belum siap ya bakal disudahkan nanti...

Rancangnya boleh la masuk konkrit sekali petangnya tapi apakan daya... Hujan turun dengan lebatnya maka esoknya sajalah sambung Balik.

image



image

Search This Blog

My Book Rack

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...