Skip to main content

Setelah berhibernasi.

Setelah sekian lama berhibernasi, aku tercari-cari, kena aku jadi sunyi macam ni, kenapa mesti aku berhibernasi, sebenarnya memang aku akui, akukehilangan tujuan aku berblog, apakah semata mata aku nak bercerita, melepaskan geram, menyatakan rasa tak puas hati, melepaskan gelodak amarah, atau beribisik-bisik sekadar bercerita. Entahmungkin semuanya.. mungkin juga rasa terigin nak buat blog sealepas melihat orang lain berblog? Pun mungkin juga..

Jadi kenapa aku membisu? Sebab aku tiada idea, sebab aku selalu mengulang cerita yang sama, sebab tiada apa yang berlaku di sekliling aku... ? Tiada perkara yang menarik yang berlaku pada aku?... Sebenarnya tidak juga, banyak juga idea, banyak yang berlaku di sekeliling aku, ada juga perkara yang menarik berlaku pada aku.. cumanya aku sendiri tak mengerti macam mana boleh jadi begini..

Mungkin juga rasa bosan, cemuih, juga perasaan terkongkong, perasaan seronok, bahagia, suka dan duka serta sedih, dah terlalu bercampul gaul, malah dah menjadi terlalu sebati dalam jiwa aku , malahan sudah tepu dalam sanubari aku, menjadikan perasaan aku kosong, malahan idea aku juga kosong, benak aku kosong... jadi baiklah aku berehat buat sementara waktu. Memberi peluang kepada diri aku untuk berehat.. bahkan untuk bertindak balas semula macam biasa!

Ada beberapa perkara yang berlaku, ada yang sudah lama aku perapkan post ni, ada yang aku simpan dalam batu jemala aku ni, ada juga yang aku publishkan, ada juga yang aku hanya bagi hint-hinta macam tu.. nanti lah bila berkesempatan akan aku titip di sini satu persatu...

Comments

Popular posts from this blog

KEMPEN BOIKOT YAHUDI / US

Ujan2 lapaq kek.. #myblog

Assalamualaikum.. Morning...