Mentari pagi...

Monday, April 7, 2008

Mentari pagi...


Sekarang, dalam musim-musim sekarang ni, seronok aku bangun pagi, walaupun cuaca dah tak sejuk, tapi pemandangan pagi cukup cantik sekarang ni, kalau dulu bangun 7.30 pagi matahari belum jua timbu-timbul, tapisekarang ni, pukul tujuh pagi dah terang benderang, kalau sebelum nih , bangun pagi langit kosong saja, awan pon tak kelihatan, kalau ada pon setompok dua saja di bawak angin, sekarang ni dah boleh nampak kesan dia bila matahari menyuluh, emm nampak macam bilah-bilah matahi saja.. ni kesannya kalau kat langit tu ada kesan-kesan awan.. he hee kalau rajin juga kita perhatikan, setiap kali musim bertukar, pasti nya kedudukan matahari tak sama, kalau tengok dari gambar diatas dan tiang elektrik tu di jadikan sebagai center, kita boleh nampak bila musim tetentu matahari berada dekat tian.. kadang2 ke kanan dan kadang2 di sebelah kiri.. hu hu perihatin betul kan aku?

Okeh semalam, Ahad, tak de la ke mana-mana, duduk kat umah, semejak - dua menjak ni, mem aku kurang sihat sikit lah... tak lalu nak makan, letih-letih, dan juga terlalu sensitif sekaang ni, bukan sahaja perasaan dia, malahan dengan persekitaran pon dia amat sensitif! Isk... Hmm.. pagi-pagi ni pulak terigin nak makan nasi ganja! Jadi terpaksa la bertolak ke Maket Kangar, di situ lah tempat popular nasi ganja nih.. dulu ada satu kedai kat tengah Kangar (Ban Cheong- sekarang dah jadi Hotel Ban Cheong - dan bawah dia dah ajdi lot2 kedai.. dulu ada restoren kat situ)..

Oh yer nasi ganja ni jangan salah sangka la, tak der ganja dia, cuma kesedapan dia menjadi satu ketagihan, macam ganja... hhmm kalau sedap tak terhingga kira boleh masa tahap ganja la.. he heee , selain kesedapan dan juga suasana tempat ni, harga juga berpatutan.. tak der la mahal sangat, tak macam Kayu Nasi Kandar ka, dah la mahal dah tu juga di curigai kebersihan dia.. jadi tak dan beapa lama tutup kedai la kat Perlis. Okeh meh aku tunjuk suasana dia.. terima kasih untuk gambar ni dari AnakPerlis.com (ap.com).

Posted by Picasa

0 comments :

Search This Blog

My Book Rack

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...