Kisah bangla merantau

Saturday, November 26, 2005

Kisah bangla merantau


Aduh... seharian hari ni keja aku hanya lah dok baca blog joe.. ape dah jadi la dengan aku ni... tak abis-abis dok baca blog joe... mungkin menarik sangat.. dengan ada rentetan peristiwa yang lucu, tegang, romantik, sedih, errr yang 18sx pon ada.. ape tak menariknya... aku harap seminggu gi dapat la aku habiskan...


Tapi sebenarnya mmg sonok baca blog dia... banyak yang aku leh belajar... banyak impian (angan2?) aku yang telah joe lalui... walaupon tak sepenuh nya tapi sedikit tu ada juga sebahagian dari angan2 aku.. isk macam mana aku nak definasikan nih..? -- ahh cukup lah dulu pasal joe---


Semalam Ujan turun lebat.. rasanya dari aku mula tido (12.40tgh malam) sampai aku jaga untuk subuh (6.20pg).. kalau ikut kebesaan dulu kalau macam tu punya ujan mesti dah jadi banjir dah... tapi mungkin air laut tak besar maka tak le jadi banjir... emm kalau tak leh main air lak..


opsss...

lupa lak..malam kemarin aku buang lagi kucing kat umah aku... aku angkat ngan anak menakan aku bawak gi pasar kuala perlis... selamba je kita buang walaupon depan tu ada pasar malam... kesian jugak kat kucing tu.. pasal se umo hidup depa dok kat umah aku jer.. alih2 kena merantau kat tempat lain lak.. aper nak buat aku dah tak der pilihan lain.. kekucing tu membiak benar kat umah aku.. pastu kitaowang kat umah aku jarang lak nak lekat kat umah... malam je baru ade.. pepagi dah kuar gi keja.. so sapa nak bagi makan..? heh satu gi.. diaorang ni (diakucing) dah mula nak buat jamban merata-rata kalau kat luar umah tu tahan kira gi.. ni dah melarat masuk dalam umah... isk so lastly-- OUT u GO

0 comments :

Search This Blog

My Book Rack

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...