Skip to main content

Ayuh.. kita ke angkasa!

Dalam kesibukkan warga kota balik kekampung, dan di tengah kemeriahan umat Islam nak menyambut 1 Syawal, dan juga di tengah kekalutan di Dewan Warisan Kangar dalam majlis berbuka, sembahyang terawih dan penyampaian sumbangan hari raya kepada Kakitangan kerajaan kumpulan C dan D, juga kakitangan swasta oleh YAB Menteri Besar Perlis, seorang rakyat Malaysia yang berjiwa besar, yang mencatit satu sejarah besar negara, yang mejadi pujaan anak-anak gadis yang mencari pasangan dan menjadi idola kepada anak-anak muda Malaysia, telah berangkat ke angkasa.


Dr. Sheikh Muszaphar Shukor, berlepas ke Stesyen Angkasa Antarabangsa (Iss), bagi melaksanaka satu misi negara iaitu membuat bebaapa penyelidikan tentang mikrob dan tekanan nano graviti, tapi bagi aku buka setakat itu yang di bawa oleh beliau, tapi membawa impian, hasrat, keazaman dan juga cita-cita rakyat Malaysia keseluruhan untuk meletakkan Malaysia sebagi sebuah negara maju.


Itu juga yang menjadi hasrat Dr. Sheikh Muszaphar Shukor:

For I know that this is what I have dreamt of since I
was 10.
This is for all the Malaysian people thriving for success.
This is for all the scientists who has worked hard for the
experiments.
This is for my beloved UKM , MRSM Muar and St. Paul.
This is for MOSTI and ANGKASA for making this programme a success.
This is for all the people who believed in themselves.
This is for those who want to make changes for the
better of mankind.
This is for all the youth hoping to change their mindset.
This is for all the schoolchildren who will be leaders in the near
future.
This is for all the Malaysian who have believed in the
angkasawan programme.
This is for all the Muslims all over the world.
This is for all parents who raise their kids to become great
achievers.

And most importantly this is for both my mom and dad who has made me
what I am today , who believed in me right from the very beginning and whom
have never given up hope in me. Never ever.

Thank you Abah & Umi for your blessing and for allowing me to go to
space.

This is all for you Malaysia !

Start dreaming big and believe in them. One day it will become a
reality. It took me 25 years to fulfill my dream.

And if I could do it, I truly believe you could too!

:- sesungguhnya sengaja aku lewatkan entry ini, untuk aku saksikan dulu kejayaannya.. dan sebenarnya beliau juga membawa angan2 aku bersama, sepetimana minatnya aku dengan cerita2 sains fiksyen.. dari aku baru mengenal huruf, dan sampai aku dewasa kini.. walaupun aku tak sampai.. tapi ada sorang rakyat malaysia dah boleh pegi... aku rasa cukup puas hati..

pemergian beliau juga banyak membei impak kepada negara2 islam lain, negara2 serantau, maupun juga negara yang be irihati dengan malaysia.

pada mu Dr. Sheikh Muszaphar Shukor, aku tabik springg!!

selamat pergi dan kembali membawa semangat yang di pinjamkan oleh semua akyat malaysia!


Comments

Anonymous said…
salam aidil fitri... :)

Popular posts from this blog

Salam Ramadhan

Entri kira muat...

Daulat Tuanku