Cuti...

October 27, 2007


Hari sabtu.. macam biasa la aku cuti.. walaupun aku boleh kerja.. tapi hanya OT jer la.. tapi kesian kan kawan-kawan aku yang keja sambila dan tak der cuti tu, jadi aku bagi jer diaorang yang buat OT.. aku leh dok umah rilek-rilek.. aku ingat nak duduk sorang-sorang jer lah, boleh la nak basuh keta ka, nak berkebun ka, atau leh juga berkemas kawasan umah.. tapi kak aku jugak cuti... emm ingat ada pasal apa, rupa-rupanya di cuti pasal maleh nak naik stage terima hadiah 15 tahun keja tanpa MC. Uih bayangkan 15 tahun tak nak amik MC kat kilang tempat dia keja tuh.. kalau demam amik cuti la..

Oleh kerana kak aku ada jadi tak yah la hantar Athirah pi umah pengasuh dia.. dan kalau kak aku ada.. tak le teruk aku nak mengasuh sangat.. Athirah sekarang ni susah nak tido siang, kalau tido pun antara 30 - 45 minit je.. sekali pagi. sekali petang.. emm bila dah angah dia ada mula makin aktif la.. jenuh la kami kepong.. sampai kan raga baju pon dia amik main.. macam dok tolok moto.. mulut dia lak "brommm.. brommm.." macam naik moto je.. isk

Dalam kol 11.00 pagi tuh, kami pi ke kilang tempat kak aku keja, gi makan-makan.. emm ramai juga yang datang .. termasuk juga staf lama yang dah pencen.. em aku kenal gak la pasal dulu masa lepas spm tu aku penah keja kat sini.. tak la lama.. dalam 6 bulan jer.. dalam kol 2.00 petang baru la sampai umah.. lepas hantar mak athirah ket tempat dia keja.. sampai umah dah letih.. so dua-dua tido....

You Might Also Like

0 comments