Skip to main content

SKT: Hish boringnyer aku

Hari ni macam biasa aku sampai kat opis dalam pukol 9.15 pagi, selepas anto mem aku gi keja baru la aku sampai, em bila aku sampai je, aku tgk sunyi je, oo rupanya memba aku ni pi Kangar, mungkin dia pi tulis attendent untuk bulan ni kot, maklum la dah ujung bulan, tentu orang dah nak buat gaji, kang kalau lambat tulis, owang akaun marah, kekawan pon marah, pasai kerana sowang yang lain pon lambat dapat gaji, for us tak de menda la pasai kitaorang permanant, gaji ni dari tengah bulan dah siap.

So tinggai la aku sowang, em aku round sepusingan dua kawasan ni, tgk ok jer.. tapi.. isk owang repair tandas tu tak mai la, kang tak pebaik juga la tandas ni, mesti harum semerbak lagi la dalam library ni, heh kalau korang nak tau, kat dalam library ni macam-macam bau ada, yang wangi tu ok la, yang tak best nya kalau bau asyem nya,, uhh ilang selera makan seminggu, emm kontraktor ni pon cap ape tah, pasang jamban pon tak pandai, atau terlebih pandai nak save budget punya pasai sampai kat 's-shape' ( owang kontarktor tentu tau panggil apa - korang pahamkan apa yang aku maksudkan?, alah s shape yang ada air bertakung tu, tak bagi bau naik keatas..) kat mangkuk jamban pon dia tak pasang, tu yang semerbak beno tu lebrary ni...

Dalam kol 11 lebih kot, jep admin kat kangar tepon, ada mesyuarat untuk sumer kakitangan permenant akan diadakan pada pukol 3. Isk yang memba aku tak balik lagi ni, emm perut manja aku pon dah membisik pelan2 bak angin timur menghembus syahdu di pagi hari, menyampai mesej kelaparannya. Tiba2 si Heri dari bahagian sumber maklumat lak call, "Petang ni orang dari KTAK akan sampai nak hantar komputer, jangan pi mana, tolong terima barang!", aghhhh! parah ni, kang meragam perut manja aku ni, sapa nak jawab? Tiba-tiba, zupp!! Memba aku sampai balik, huhh lega, boleh la aku pi cari makan dan makan sekali.... dan tiba-tiba sekali lagi, lori yang nak hantar komputer tu pon sampai juga... huhh berturut-turut tiba-tiba, dan berturut-turut sampai.. pastu tu depa bawak turun barang, dan pasang sekali, emm meja, rack, printer rack, komputer dan bermacam-macam kepihai lagi la.. sumer siap dah kol 3 lebih dah, so aku check jer berapa barang yang sampai dan sign borang penerimaan (DO?).

Dalam kol 3 lebih, aku bertolak la ke Kangar, dalam pikiran aku cuba2 jugak la dok cari apa la usul yang nak dibincangkan, pasal KOLA ka, pasai reshuffle bahagian ka? Emm dah sampai kat bilik mesyuarat tu, tgk hanya ada 2 -3 orang je baru, alah biasa la, kol 3.30 lebih baru nak mula.. pastu bos masuk, isu utama yang di bincangkan ialah pasal SKT ni, alah meluat dan boring nye aku, ntah pasal apa ntah, tahun ni aku malsa sangat nak mulun, nak ikut skt. Ye la bukan pasai apa, kang kalau dapat baik pon kalau SUK tak lulus tak leh naik pangkat dan gaji jugak, hmm buat frust aku mulun je.. Ikut kat bos, kebanyakan dari staf tak detailkan bahagian Pencapaian Sebenar Sasaran Kerja Tahunan, pasal tu takder sokongan untuk dinilai.. sokongan bukan dari pegawai Penilai tapi, takde senarai kerja2 dan sasaran kerja yang di lampirkan, oo kang kena buat balik lah ni, uhhh tensionnyer, kena siapkan sebelum kol 12 tgh esok, dan aku dah tak der idea ni.. huh jenuh la ni..

Lelain isu tak der la, kola ka, reshuffle ka, takde la... em pastu dah abis mesyuarat, tgk jam dajh kol kol 4.30 lebih, hhmm elok2 je aku nak gi amek mem aku dari tempat keja dia, sampai jer kat library kola, tgk2 laaaa... kawanku ni dah balik, aik aik awalnya.. jam aku baru tepat2 kol 5.30, aku tanya gat dah lama ka dia balik, dia kata baru jer dalam 5 minit, isk haru betul, aku tgk pintu sumer dah berkunci, uih ni mesti dia perambat bebudak tu suruh balik ni, alahai kawan aku ni berkira beno la, tadi dah aku smskan kat dia, "*****, ari ni macam biasa" , maksud aku, aku akan sampai balik mcm biasa la, dalam kol 5.30... emmmm, takkan disalah paham kot? memang le keja dia samapi kol 5.30, kalau aku lambat pon tak leh ka tunggu sat, atleast tanya aku dah ada kat mana? Ni dia tibai balik terus, dan kunci abis sumer pintu.. alahai kalau macam ni susah aaa...

Comments

Anonymous said…
alah biasa la.sesuai sangat hampa dua org kerja kan.badar kata dia selalu ditinggalkan.hampa lah kata dia blah awai.sma ja lahhh hahahaha

Popular posts from this blog

Entri kira muat...

Daulat Tuanku

KEMPEN BOIKOT YAHUDI / US