Rezeki Allah itu berada di mana-mana...

Saturday, May 3, 2008

Rezeki Allah itu berada di mana-mana...


Apa ceritaku sebenarnya? hmm ada dua berita gembira dan juga 1 satu berita yang kurang enak, tapi perlu di hebahkan (tu pun kalau yabg berkaitan ada berkeliaran disini. Hmm.. macam lain macam saja intro entry aku kali ni kan, macam tegang tapi embut didengar? atau lembut didengar kemudiannya jadi tegang! heh dah lain jadinya tuh...

Okeh bab pertamanya, pasal berita suka ni, kedua-duanya tak berkaitan dengan aku secara langsungnya, he hee tapi berkaitan dengan mem aku sebenarnya, pertamanya, setelah sebulan lebih mem aku jadi suri rumah sepenuh masa, maka mulai hari Senayan depan, dia akan mula mengajar kembali di SMK Syed Hassan, selepas habis tamat tempoh mengajar di SMK Putra, huhu macam ni lah gayanya ye kalau dah jadi Cikgu Sandaran.. kerja yang sentiasa On/Off.. mengikut jenis gantian cikgu la.. kalau dapat gantian ckgu bersalin.. dalam dua - tiga bulan saja la... kalau gantian cikgu berkursus atau melanjutkan pengajian maka dapat lahkontrak untuk setahun.. hmm samapi bila la nak jadi macam ni yer..? sabo sajalah..

Okeh selesai satu berita, ada lagi satu berita.. berita yang sangat gumbira bukan sahaja mem aku, bahkan aku, tapi juga buat Athirah dan seluruh keluarga aku... ye.. keluarga aku InsyaAllah akan bertambah lagi, heh sebenarnya dah nakmasuk tiga bulan dah ni, cuma aku tahankan saja perasaan ini, aku pendamkan sedalam-dalamnya, tapi pun aku tak tahan hati juga, cuma aku letakkan ticker sahaja kat situ.. kalau yang perasan tu la.. dah tau dah la..

Okeh yang ketiganya, tadi aku ada pi jengok (sesungguhnya jengok-jengok sahaja) Jom Heboh yang diadakan di perkarangan Kompleks Sukan Perlis, sempat jugak melawat dua tiga gerai, sempat juga jengok dua tiga orang artis (yang kenai ).. yang tak kenai tu tak jengok la.. dan sempat juga beli jajan sikit untuk Athirah.. sampai umah pon dah petang dah.. lepas semayang Asar dan mandi manda serba serbinya, jengok lah beg jajan tu, eh ada wallet (pompuan) kat dalam beg tu, hmm sapa punya la pulak nih, jadi aku jengok kat dalam tu.. isk kosong saja.. apa - apa pon tak da, so tengok sekali lagi ada satu poket ada zip, hmm mungkin ada ic ka, atau alamat apa-apa ka? Tapi sayang tak dak apa-apa pun, cuma yang ada adalah sejumlah wang (-agak banyak juga la) , jadi :

Sapa-sapa yang ada kehilangan purse kat Jom Heboh pada (3.05.08)
boleh contact aku la untuk nak tuntut balik purse dia tu: 013 4148300

0 comments :

Search This Blog

My Book Rack

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...