Skip to main content

Seronoknya dia...

Akhirnya, setelah hampir sebulan berjanji untuk menjayakan sesi mini jalan-jalan ke Langkawi, jalan-jalan ni adalah atas inisiatif mem aku sendiri la, dia yang nak gi berjalan sangat, sampaikan semuanya dia uruskan sendiri.. hu huu.. aku goyang kaki saja la.. Bila sebut nak Langkawi.. sudah semestinya yang bermain di kepala aku adalah wang.. dan sekali rupa-rupanya budget juga telah di buat.. dam aku tambah-tambahkan saja.. he he ok lah tu..
Jadi pada 06 hb tu kami bertolak la se awalnya ke Jetty Kuala Perlis dengan batuan sepupu aku yang menghantar kami. Dan malangnya bot terawal yang boleh dapat ialah 9.30 pagi.. sedangkan bot 8.45 masih lagi belum bertolak.. hu huu dasar ulat bot! Maleh nak berbicara lanjut kami masuk ke tempat menunggu, sambil dok teropong sana sini kalau-kalau ada peluangboleh mencelah nak naik bot awal itu, mungkin berkat kesabaran kami itu, dengan tiba-tiba ada juga peluang naik bot awal itu, dari 30 - 40 menanti .. lepas dalam 15 orang untuk naik bot awal.. lega...

Lebih kurang pukul 9.45 kami dah mendarat di Jeti Kuah, perkara pertama kami kena selesaikan ialah mencari kenderaan, nasib baik mem aku dah buat tempahan kat kawan dia untuk dapat kansebuah kereta, keretan Kancil.. heh jadi lah.. keluarga kecik bawak sajala keta kecik.. jimat minyak sikit.. Lepas dapat kenderaan kami pergi pulak check ini kat Hotel.. Hotel Langkasuka ket kawasan Kuah juga, dekat dengan tempat bersoping nanti.. adeh jenuh la ronda soping nanti..

Lepas check in kat hotel, dah pukul 10.30 pagi, isk cepatnya masa berlalu.. belum sempat kemana-mana lagi dah kol 10.30 pagi.. jadi kami meronda-ronda saja la, keluar dari town, tempat pertam yang kami tuju ialah Underwater World Langkawi.. sebenarnya dah lama aku tak pergi Underwater World ni, sejak zaman tiket RM15 lagi, sekarang dah naik jadi RM35 aku rasa hu hu mahal tu.. dan nasib baik juga aku ada bawa kad kerja.. jadi boleh la dapat Govt. Rate.. RM 25 untuk 2 Dewasa dan 2 Kanak-kanak.. jadi dengan tiket RM 50 kami merayau sajalah kat dalam tu dari pukul 11.00 pagi hingga pukul 12.30 hari. Seronok juga Athirah dok tengok pelbagai jenis ikan dan haiwan-haiwan peliharaan kat situ.

Dah pukul 12.30 tengahari, perut pon mula mintak makanan la, hmm nak jimat punya pasal .. mem aku siap masak nasi goreng sebelum datang, jadi tak dak masalah nak cari kedai makan.. tapi masalah nak cari tempat yang startegik nak bersantai, dalam masa dok carik pantai tu pulak Athirah terlena.. mau tak mau kami kena jalan-jalan saja la dulu nak bagi dia tido lama sikit, dalam jalan-jalan tu juga kami boleh tersesat sampai ke Awana Porta Malai.. tempat simpan Bot Azhar Mansor si Pelayar Negara tu.. tanpa turun dai kereta kami hanya merayau-rayau saja la.. rayauan kami tu akhirnya membawa kami sampai ke Pantai Pasir Hitam.. dan disana lah kami makan-makan di tepi pantai dekat sebuah kampung, maleh nak turun ke pantai.. kami makan atas kereta saja la.. bersama Athirah yang baru bangun tido..

Dalam pukul 2.30 lepas makan segala.. kami singgah kat gerai-gerai kat Pantai pasir hitam tu.. bershopping sikit-sikit, beli baju kat Athirah, beli t-shirt Langkawi.. dan juga singgah bersembahyang kat surau dalam area gerai-gerai jualan tu. Dalam pukul 3.30 petang keluar dari Area Pantai Pasir Hitam tu dan belok pulak ke Tanjung Rhu... memang cantik Pantai dia.. Putih Bersih adanya.. Tapi dek panas terik.. tak jadi la kami berlepak lama-lama kat sana, jadi kami balik semula ke Hotel.. boleh juga Baring-baring.. tapi bila sampai kat bilik hotel, tak boleh nak baring juga.. Athirah yang tak penah masuk bilik hotel tu , keciwi habis.. dok lompat turun dari katil.. jenuh la dok pegang2 kan dia.. sampai tak mau lena la petang tu..

Dalam pukul 6.00 petang, kami keluar semula, untuk ke pantai sekali lagi, untuk menikmati senja di pantai.. Pantai tumpuan kami ialah Pantai Tanjung Rhu lagi la.. senang nak pegi.. perjalanan dalam masa 20min saja.. mula-mula tu ingat nak merayau-rayau saja, tapi akhirnya Athirah juga yang mandi.. bukan pasal apa, nak bagi kulit dia kena air masin.. orang kata nak bagi kulit tak tawar.. tak der la allegic sangat sampai mudah naik gatal-gatal dan kudis-kudis. Kami kat tepi pantai tu sampai la senja berlabuh. Lepas tu baru balik ke hotel.

Pukul 8.30 malam keluar pulak, pegi jumpa kawan mem aku, rupanya kak kawan mem aku tu kawin dengan orang dekat kampung aku, jadi bersembang la sekejap, tak boleh nak lama pasal Athirah dah ngantu sangat.. jadi kami tapau saja la nasi goreng balik makan kat bilik, sampai kat bilik makan-makan, lepas nak tido kan Athirah tapi tak mo nak lena juga, asyik dok naik turun katil.. adis.. akhirnya kami off kan tv, tutup semua lampu, baru lah dia tido, dengan abah dan mama yang belum sembahyang lagi tu, isk nasib baik la terjaga balik dalam pukui 12.30 malam.. kalau tak miss la..

Besoknya dah maleh nak pegi pantai-pantai lagi dah.. jadi jalan-jalan kat gerai-gerai di Kuah saja la.. emm tak banyak gerai yang bukak pasal nak raya kot.. so kami meraya la kat kawaswan Kuah tu.. lepas tu baru la bertolak ke Jetty dan naik bot dalam pukul 12.30 tgh. Sampai rumah dak kol 2.30 petang dah.. lepas tu bagi athirah tido dulu pasal dia ngantuk sangat dah.. dan lepas makan kami pon... bumm.. bumm. bummmm zzzzzzzz (pensan..)

-------------------------------

Salam...buat firani

Pertamanya
Tahniah, kerana selamat melangsungkan ikatan perkahwinan.. semoga berbahagia selalu, hingga selamanya.. juga moga murah rezeki selalu.

Keduanya
Maaf, kerana tidak dapat menghadzirkan diri di majlis gemilang itu diatas sebab2 yang tidak dapat dielakkan dan ada komitmen lain lebih awal.

Ketiganya,
Terima Kasih, keran menjemput kami sekeluarga, juga terimakasih kerana menjadikan 07.02 sebagai hari berbahagia, amat berbesar hati adanya tarikh ini bersempena tarikh kelahiran..

sekian terima kasih!
Posted by Picasa

Popular posts from this blog

Cuti...

Jom Hiking daa

Majlis Pelancaran Karnival Membaca!