Dah nak raya ..?

Thursday, September 27, 2007

Dah nak raya ..?


Isk... baru 15 hari puasa, dan suasana nak sambut raya dah mula terasa, dari segi persiapan individu yang nak raya, membeli belah untuk keperluan diri, anak dan juga isteri/suami, lepas tu ken juga sediakan peruntukkan untuk buat kueh mueh la, lepas tu untuk rumah lagi ( termasuk juga lampu yang lip lap,lip lap tu... mau pun lampu pelita minyak tanah tu). Buka apa seronok dengan kemeriahan nak sambut raya la tu.

Selain dari tu, kalau kita bersiar-siar kat gerai-gerai, kedai-kedai, emporium, supermarket dan hypermarket serta seumpamanya, promosinya dah bermula dan semakin rancak, bermacam-macam pulak barangan yang di jual, dari kegunaan sendiri, baju-baju, kueh muih ( utk orang yang tak berkesempatan nak buat sendiri @ atau segan!! :) ) dan bermacam- macam keperluan lagi.

Tapi kekadang tu juga yang menariknya persaingan sesama media, baik surat khabar, setesyen-stesyen radio maupun televisyen. Heh hee panjang nya intro, padahal aku nak syer iklan proton nih, korang tengok dan buat la penilaian sendiri...

aku nak berenti sat... tak tahan dah..

waaa kaaa kaaa.. kaaa.. waaa kaa .. kaaa

0 comments :

Search This Blog

My Book Rack

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...