Skip to main content

an extra entry

Hmm..
hari ni dengan tiba2,
ada sorang yang telah lama menghilang
muncul..

bukan muncul dalam hidup ku,
cuma muncul dalam ingatan ku..

kawan,
begitu lama kau pergi,
pergi membawa sekeping hati..
yang penuh luka dan bernanah.. ahh..
kukira dengan masa..
dengan perjalan yang makin menjauh
bisa mengubat luka mu..
bisa menyembuh sekeping hatimu yang bernanah..

Tapi kawan,
hari ni kau kembali,
bersama hati mu..
ku lihat masih berdarah dan menanah..
rupanya luka mu masih belum di rawat..
dan aku kira
luka mu sudah ada penawarnya,
setelah sekian jauh kau mengembara..

Kawan,
ubati lah luka mu..
ubati lah dengan pengalaman kehidupan mu,
ubati lah dengan jiwa yang tenang,
ubati lah dengan minda dan hati yang terbuka,
ubati lah dengan pandangan yang jauh,
sejauh langit ke tujuh
sejauh padang melangit..
sejauh padang melela..

Kawan,
kalau kau ubat hati mu,
Pasti bukan hanya hati semata yang sembuh
malah tabir dunia dapat kau ungkap..

Sesungguhnya kawan,
Aku hanya dapat bersimpati,
Aku hanya dapat memerhati,
Malahan aku cuma sorang pemerhati,
Aku cuma pengharap..
Semoga suatu hari kau biasa sembuh
dan terus menyingkap tabir
sebuah kehidupan
yang realiti dan abadi.

Comments

Popular posts from this blog

2012 ke 2018 Dah bèrbeza ke..

Salam Ramadhan

Keria...