Skip to main content

..sedikit laporan kursus..




Alhamdulillah, patang tadi sekitar jam 4.30 petang, aku selamat sampai rumah setelah 3 hari 2 malam berada di Kampus UiTM Merbok Kedah kerana menghadiri kursus Pemantapan Pengurusan Perpustakaan. Prog ram yang bermula pada 7/12 sehingga pukul 2.00 petang tadi telah dengan jayanya aku sudahi setelah menghadapi bebarapa cabaran sebelum menghadirinya. Perjalanan yang lancar cukup melega kan semasa nak daftarkan diri. Walaupun tak la jauh sangat area Merbok ni, tidak jauh juga dengan pekan Perikanan Tanjung dawai yang cukup popular.. dekat juga dengan Pantai Merdeka.. ha hah.. cukup lah tu kan..?


Suasana kursus agak santai sebenarnya, tapi menjadi agak kekalutan dengan pengurusan AJK yang macam kurang pengalaman walaupun sebenarnya depa-depa nih adalah Pensyarah Fakulti Teknologi Maklumat.. tapi ,umgkin ini kali pertama menganjurkan seminar macam ni, banyak perkara yang perlu depa titiberatkan, terutama logistic, sasaran peserta, bayangkan untuk modul-modul asas perpustakaan nih pegawai-pegawai yang dah graduate juga kena hadiri, mesti lah depa terlebih-lebih lepak haingga jadi jemu kan? Apa-apa pun kursus ini tetap memberi kebaikan, selain dari dapat refresh balik ilmu-ilmu lama, juga dapat refresh balik hubungan silaturrahim dengan sesama staf perpustakaan yang terdiri dari pelbagai jabatan, negeri, dan pentadbirannya.. Aku sisipkan sedikit gambar kat sini .. nanti kalau nak tengok lebih banyak cari saja Facebook aku tuh..





..baru sampai

sesi info hunt

.. sempat juga berlagu beramai-ramai



..antara tidur dan jaga..






Sedikit kisah AThirah dan anieq.. sesampai saja aku kat kepala jalan nak ke rumah aku tu, Athirah dah laung ari dalam rumah, abah balik, abah balik, sesampai saja kat pintu rumah, terus di tanya, abah beli apa kat ayong? Aku jawab , beli buku mewarna, ada gambar Tom & Jerry, ehh sukanya abah, pandainya abah.. cantik lah abah, nanti abah beli buku yang color, biru , hijau dan oren pulak naaa.. alahai anak ooo.. tapi aku tau dua tiga hari ni dia cari aku, angah da bagitau aku balik esok, tiap kali dia tanya aku.. adiq anieq pulak haa macam biasa la senyum sampai ke telinga, tapi tak dak la buat malu-malu masa dukung dia, masa mama dia bali malam kemarin siap nangis lagi nak tunjuk perasaa, mem aku yang ceta la.. he hee



Comments

Neeza Shahril said…
Athirah dan Anieq je ke yang rindu? mama dia tak rindu ke?? huhuuu..
Zul Abdullah said…
he hee mama dia tak leh gi tau kuat2..

Popular posts from this blog

Majlis Pelancaran Karnival Membaca!

2012 ke 2018 Dah bèrbeza ke..

Cuti...