Skip to main content

Entri hujung tahun...

Sesungguhnya dah lama tak begitu rajin nak nak buat entri kat blog, tapi padahal hampir hari hari aku lawat blog, entah apa yang aku jengok tah? Kenapa aku tak begitu nak rajin buat entry ya? Mungkin pasal malas nak taip, balik-balik taip sebaris dua kat FB itu je, jadi sekarang ni aku on kan twitter bersambung dengan FB dah tu lekatkan papan tempet twitter kat sini, jadi apa yang aku taip kat twitter akan ada kat FB dan juga Blog nih.. itu aje lah curahan aku buat masa ni.. dan kalau yang ada FB jengah saja kat FB aku tuh, kalau tak tgk je lah kat tempelan tuh.. dan bila ada mood aku yang ok aku update juga lah kat sini. 



Okeh sedikit pasal aku, sebenarnya tak ada apa sangat pasal aku, masih lagi mengikuti bas yang memberi khidmat dari destinasi ke destinasi, dari kampung ke kampung, taman ke taman... dengan perkhimatan yang tak sepertinya (pasl masih belum ada intenet dalam bas nih, melainkan singgah kat mana2 ada wifi baru leh tumpang, kalau aku online lama bermakna aku ada kat HQ la pasal kat sini wifi 24hrs). InsyaAllah moga tawun depan akan ada perkhidmatan wifi, broadband yang boleh digunakan.. kalau tak bebudak ni baca dan pinjam buku saja la...



Pasal mem aku, InsyaAllah tahun depan (010110) mem aku akan berhijrah dari Polimas Jitra ke PTSS Pauh, selepas permohonan dia nak balik negeri di perkenankan.  Lega juga lah aku, pertamanya aku bimbang jugak lah dia dok drive hari2 ke Jitra tu (pegi balik 120km lebih).. dah tu bila dah jauh kos minyak ni tainggi juga la, pastu dok rushing gi keja kalut2 tu aku risau tu.. lepas ni hari2 pi balik dalam 60km je.. alah dalam 10 minit leh sampai kan..? Selain tu kursus2 wajib dia dah abis selesai dalam tahun nih jadi tahun depan moga2 tak der lah kursus2 yang panjang2 tuh.. he he...





Pasal Athirah la ni dia makin rajin, terutama bila mewarna buku-buku kartun tuh, entah dah berapa buku kartun yang di beli, rajin saja dia mewarna, tak kira siang malam nak mewarna saja, moga2 kerajinan dia ni akan berterus sehingga masuk sekolah la dan juga hingga dia besar juga.. tawun depan masih tak tahu nak hantar ke tadika, nursery atau masi kat umah pengasuh dia, baru nak masuk 4 tahun next year, jadi masih boelh rileks lagi kan? walau pon ada yang sebaya dia dah mula hantar ke sekolah (tadika la..), mungkin aku dan mem slow push dia gi taska ka, tengok lah nanti macam mana, mungkin kat PTSS ada juga taska, kalau tadika lagi bagus.. 



Pasal Adik Anieq pulak, masih bolum mau jalan dia nih, dah masuk setahun 3 bulan dah, emm semalam ada terkesan macam ada benjolan kat pelipat kaki dia (... err belakang lutut kiri), tak tau samada itu punca dia lom leh jalan, tengok sehari dua lagi kalau perlu nak pi check kat klinik.. tapi dia ni dah boleh berdiri, cuma tak berani nak menapak.


Eh panjang juga aku taip nih... hmm nanti-nanti lah sambung pulak...

Comments

Popular posts from this blog

Majlis Pelancaran Karnival Membaca!

2012 ke 2018 Dah bèrbeza ke..

Cuti...