Entry buhsan...

Friday, December 26, 2008

Entry buhsan...


Okeh, pada pendapat kalian, jika membaca iklan macam di atas, adakah anda akan membeli tanah yang sedemikian ? Juga jika anda berjumpa parit yang demikian, ada anda akan lari dengan dengan penuh histeria? Mungkin juga jika demikian iklannya anda terus tidk jadi membelinya? Jika demikian.. anda tentu telah terpengaruh dengan perkataan 'gila' itu.  
Parit gila merujuk kepada orang-orang kampung ialah projek perparitan yang kecil (sebesar lonkang rumah sahaja) yang bersepahan di tengah-tenah bendang, bagi mengairi air ke bendang-bendang.. ia di kata gila adalah kerana parit ini sentiasa kering.. melainkan pada masa pengairan padi pada awal musim dan buang air di hujung musim... jadi logiknya memang di kata kan gila bila parit itu yang makan belanja berjuta-juta untuk di buat tapi sentiasa kering kontang.
parit nih pada musim padi mmg ada air, 
tapi bila air dah penuh kat sawah dia akan kering kontang la...

Sekian adanya entry yang buhsan ni, tapi mula-mula aku baca iklan tu memang dah aku gelak bagai nak rak dah, aku pasti bagi yang tak tau apa ke benda parit gila nih, memang akan cuak punya.. he hee 

0 comments :

Search This Blog

My Book Rack

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...