Pagi nan berkabus...

Tuesday, December 30, 2008

Pagi nan berkabus...


Bangun awal-awal pagi nih kan, tengok kat luar gelap saja.. ingatkannak ujan lagi , selepas dua tiga hari ni asyik hujan saja, walaupun tak lebat tapi masih jugak hujan... bila dah cerah mata sikit baru la nampak akan tebalnya kabus pagi nih, dengan tiba juga teringat nak ambil gambar sambil jalan-jalankat depan rumah... jom tengok.. 
nampak tuh kabus masih lagi tebal.. lepas saja lampu trafik tu.. dah kabur pandangan
ini dari arah Kuala Perlis.. walaupun dah pukul 7.30pagi.. 
masih lagi berkabus dan lampu kereta pon masih terpasang
pandangan kampung di kesamaran kabus
dalam dok amik gambar tu.. baru aku perasan.. eh padi dah keluar la... 
jadi tak lama lagi pak tani akan berisi la poket depa.. :)

bukan yang tu saja aku jumpa.. tengok mempelam dah mula berbunga kembali 
dah ada yang berputik juga.. tapi bukan mempelam harumanis la.. belum tiba musimnya
di kejauhan.. masih lagi ternampak teratak sikelu..
okeh la dulu... nanti sambung lagi...

2 comments :

Neeza Shahril said...

lambat pulak padi berbuah kat perlis ya.. rasanya kat kelantan dah makan nasik dah masa ni... :)

Sikelu said...

neeza..
maunya tak lambat... ni dah musim kedua la...maybe hujung januari dah boleh tuai.. emm kat sini pon ada berperingkat juga.. pon ada yang dah di tuai sekarang ni...

Search This Blog

My Book Rack

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...