Hari Keluarga Tok Dah 2012

December 22, 2012

Akhirnya plan untuk nak buat satu Hari Keluarga Tok Dah berjaya juga... setelah dua tiga tahun berangan-angan, dua tiga tahun lagi penuh dengan bermacam-macam plan.. akhirnya berjaya juga dilaksanakan.. lebih manis bukan setakat beralan-jalan, namun sempat juga bersama-sama menerima keluarga baru Tok Dah..

Semoga lepas ni legasi keluarga Tok Dah akan terus berkembang dan akan terus berkembang...

 
Perjalanan pada awalnya dirancang untuk bertolak jam 6.30pagi.. konon nya bagi mengelakkan jem..tapi akhirnya pukul 7.00pagi baru boleh berangkat. Standard lah kan dengan anak kecik nih, itu pon depa berperangai tak mo mandi..isk apa kelas ko gi jalan tak mau mandi.. akhirnya angkut juga la masu keta dengan busyuk masyam depa tuh, ok lah tu kan.. tak la terlalu lewat timingnya.. Alhamdulillah perjalanan agak lancar, walau ada kemalangan, tapi nasib baik lorong sebelah sana (menghala Utara)
 
Dalam pukul 11.00pagi baru lah berhenti makan-makan dan mandikan budak-budak.. termasuk juga lah si Anief Najwan tuh.. nasib baik juga bawak bekal makan, kalau tak memang susah.. sesak juga lah hentian-hentian sepanjang perjalanan, bila bawak bekal nih cari aje hentian yang tak popular.. tumpang wakaf jadi la...

Sampai Shah Alam lebih kurang pukul 2.00ptg.. kira ok la.. tak sangkut jem,tak sangkut hujan di perjalanan.. tapi dalam pukul 5.00ptg lebih macam tu, hujan lebat kat Shah Alam.. sampai lah ke malam, namun begitu malam nya sempat jua pi jalan-jalan dan shopping2.. 




Hari Sabtu 22/12.. sempat juga menghadiri majlis terima menantu abg yang se ibu lain bapa.. kira darah daging juga lah kan, anak abg (anak menakan - cucu Tok Dah) yang sulung berkahwin yang berlangsung di Sg Penchala, KL Alhamdulillah semuanya berjalan lancar .. dengan sekali lafaz.. sudah sah menjadi keluarga.


Sempat juga singgah makan kenuri rumah adik-beradik (sedara) yang ada di bangi, jadi nya tak sia-sia lah perjalan kali ni...

Hari Keluarga Tok Dah 2012-- to be continue

You Might Also Like

0 comments