Cerita pasal mempelam..

Wednesday, May 20, 2009

Cerita pasal mempelam..


Nak aku ceta pasal mempelam, tapi sudah terlewat sangat rasanya, maklum lah sekarang ni kawan-kawan yang berblog dah ramai, tentu ceta-ceta pasla mempelam nih orang dah tak layan kan? Walaupun begitu nak juga aku selitkan ceta pasal mempelam, kalau nak ceta pasal harumanis nih korang boleh lah jenguk-jenguk blog pasal ni kat sini :,

Tapi yang nak aku ceta ni pasal buah mempelam kesukaan arwah mak aku ni, dia memang suka mempelam nih kerana dia agak manis serta masam-masam manis macam tu, buah dia kecik saja, entah campuran dari sebatian mempelam mana maka terhasil lah mempelam kecik manis nih. Dek kerana suka mempelam nih, mak aku tak mau kait tapi di biarkan luruh sendiri baru kutip.. dan bila dah luruh boleh terus di makan tak payah di peram-peram lagi dah..

Eh ceta panjang-panjang pon tak best, kang tengok sajalah gambo nya.. kalau sapa nak datang cepat.. buah nya dah nak abis.. cepat la kalau teringin..


Ini buah dia.. kecik kemetot saja..
nampak tu.. buah dia dah tak banyak...
tapi bila dah di himpun-himpun jadi banyak juga sudahnya..
haah yang kuning tu buah yang dah di hiris.. yang oren tu adalh buah harumanis.. hmm bila dah di makan dengan pulut lemak.. aduh sodap oooo ( err zie [The Eyes Of Princess Redbloodsnow™  ] tangkap nangis yek .!!??)

1 comments :

kuIna LadyInRed said...

sy x pasti ini mempelam jenis apa tp manis gak... ada org prnh bagi.. buah mcm mempelam epal..

Search This Blog

My Book Rack

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...