Biarlah Rahsia

August 09, 2006

Pernahkah kau bermimpi seketika

berada di tempat ku
membayangkan pahit manis berlaku
tiada siapa yang tahu

mungkin nanti kau jua merasakan
berdepan dengan kata menyesatkan
tak kan tugumu kebal
tiada pertimbangan

**
keheningan malam membalutkan
kepayahan jiwa meluahkan
andai kau jujur memahami
tiadaku menjauhi

***
dan kisahku yang masih panjang
menambahkan berat yang memandang
lantasku pendam ku putuskan
biarlah rahsia

semakin aku hitung dalam cinta
tiada kuasa mampu menghalangnya
hentikan kata-kata bertulangkan dusta

**
keheningan malam membalutkan
kepayahan jiwa meluahkan
andai kau jujur memahami
tiada ku menjauhi

***
dan kisahku yang masih panjang
menambahkan berat yang memandang
lantas ku pendam ku putuskan
biarlah rahsia

oooooo

***
dan kisah ku yang masih panjang
menambahkan berat yang memandang
lantas ku pendam ku putuskan
biarlah rahsia

pernahkah kau bermimpi seketika berada di tempatku...

*****

Tajuk: Biarlah rahsia
Album: Transkripsi
Komposer: Melly Goeslow
Lirik: Siti Nurhaliza
Di petik dari blog

# Sesekali nak berdendang tak salahkan... tambah pulak berdendang pada yang merajuk? hehh entah la.. ada tak orang yang merajuk.. ada ka orang yang masih marah.. atau ada ka orang yang masih berdendam.. aku pon tak tahu... cuma, buat apa lah nak merajuk, buat apa la nak marah, buat apa lah nak berdendam.. umat manusia makin goyah, perang makin menjadi-jadi, takkan nak tambah peperangan lagi kot?

Ho.. ho .. ho.. sedap nya orang nak mengatakan? Tak sesedap orang yang nak menerima.. yer la.. aku pon maklum sumer tu.. tapi apa yang boleh aku kata.. macam ni jer la...

So, kesimpulannya.. smile always.. :)

You Might Also Like

0 comments