Milo : minuman sepanjang masa...

Thursday, November 6, 2008

Milo : minuman sepanjang masa...



History of MILO®
MILO® derived its name from MILON, a champion athlete of ancient Greek mythology. He was renowned for his feats of strengths some 600 years BC.
1950
MILO® Tonic Food Drink was introduced in Malaysia as a Tonic Food Drink.
1999
MILO® with B Vitamins was introduced.
2002 
MILO® with ACTIGEN-E®
MILO®  was further improved with ACTIGEN-E®, a unique combination of 8 vitamins and 4 minerals, which helps to optimise release of energy from food.
2006
MILO® with ACTIGEN-E® and PROTOMALT®
MILO® is action-packed with:
- Natural Goodness of malt, skimmed milk, and cocoa for that great chocolatey taste,
- ACTIGEN-E®, a unique combination of 8 vitamins and 4 minerals, which helps to optimise release of energy from food.
- PROTOMALT®, a malt extract with a mixture of different types of carbohydrates that provides energy and nutrients the body needs.

MILO® in Malaysia
It was MILO® that coined the nation’s battle cry "Malaysia Boleh!" and 
kindled the national spirit of achieving
the impossible.
Malaysians drink more MILO® than any soft drink and Malaysia has the largest MILO® factory in the world located at Chembong, Negeri Sembilan.
Malaysia can be rightfully call‘Land of MILO®’ because it is the world’s largest consumer of the beverage. 
It is non-stop activities for MILO® throughout the year as it sponsors about 25 sports events at various levels every month.
MILO® samples every year in many schools and sporting events.
He he kenapa aku iklan milo hari ni?.. teringat aku.. dulu milo adalah minuman yang tersangatlah aku minat, sudah terkenal seantero famili aku, dan kaum kerabat aku, bila-bila masa, di mana-mana jua, pasti milo yang jadi pilihan.. Tukang bancuh kegemaran adalah arwah kak mah aku, tak pernah aku tolak kalau dia yang bancuh dulu, lepas tu baru lah mak dan juga kakak aku yang lain... selepas kak mah meninggal, menjadi tanda tanya siapa yang paling best bancuh milo kat aku?.. sebenarnya selepas tu aku dah tak kisah siapa.. dan milo dah menjadi pelan-pelan kurang di gemari.. lepas tu pelan kurang, kurang, dan kurang.... 

Sekarang nampaknya kegemaran milo nih dah mula turun kepada Athirah, kalau pulang rumah mesti mintak Milo, hmmm tapi aku tak la buat Milo tu 100%, aku masukkan dalam 10% sahaja.. yang lain-lain tu susu dia la.. yang penting nak tgk macam mana tabiat baru Athirah ni, berapa lama nak tahan.. 

0 comments :

Search This Blog

My Book Rack

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...