Skip to main content

Sawah


Isk.. semalam sempat aku merayau kat kampung belakang umah aku... dah lama aku tak meronda... al maklumlah.. dah berbini ni.. jarang2 lah dapat meronda.. tapi sesekali tu nak juga lepas geram kan.. jadi aku kuar lah.. rupa-rupa nya tengah meriah kat kampung sekarang ni.. pak tani dan mak tani tengah sibuk.. sibuk la.. hasil padi dah nak dituai.. hah tgk gambau ni.. padi tengah menguning dah reaady nak di tuai.. masih aku ingat kalau zaman aku kanak-kanak lagi la meriah.. aper tak kalau nak tuai padi kena 'berderau', bila dah berderau.. kena ada makan2 utk di jamu pada orang2 yg tolong 'mengerat'.. hah kan ke meriah tu.. bila laki2 dan pompuan turun ke bendang.. tinggal la anak2 dara menyediakan hidangan.. pagi tengahari dan petang.. woo best oo.. yang anak2 kecil bermain2 je.. tu la part paling best.. tak der masalah...

Comments

Popular posts from this blog

Entri kira muat...

Oh bulan mana bintang? Atas puncak kayu ara Oh cik puan mana hilang? Dalam dapur atas para