Skip to main content

Here come the da Junior

Allhamdullillah, dah sekian lama menanti, akhirnya penantian ku berhasil jugak.. Bersyukur sangat aku.. setelah sekian macam dugaan yang di tempuh.. jadi juga aku menjadi sorang daddy..

Mem aku admitted to wad dalam kol 9.00 pagi selepas dia mula rasa sakit dalam kol 4 pagi.. tapi awal tu dia dah mula rasa sengal2.. tapi aku ingat pasal siang tu kami gi makan kenduri.. 2 tempat nak.. malam tu lak aku tgk bola 3 game sekali... heh mau tak ngantuknya.. heh dah masuk wad tak jadi lak sakit lak.. tapi tunggu kat sana la.. dalam kol 2.30 pagi dia call aku .. kata air ketuban dah pecah.. dan servik pon dah bukak 5cm.. so aku rush ler pi amik pak dan mak mentua aku.. dalam kol 3.30 sampai kat spital dia dah masuk dalam labour room... so kami lepak je kat luar tu...

Emm memang la orang kata penantian tu satu penyeksaan.. bayang la aku kena tunggu kat situ lebik kurang 4 jam... dengan suspen nya, dengan gemuruhnya... aduh jenuh aku berkawat di sepanjang koridor tu.. aku rasa mau ada 30 round aku aku tawaf kat koridor tu.. (sambil tu sempat juga dok hafal azan dan iqamah.. bukan tak tau aku takut nanti aku menggigil langsung terus lupa... :) ) isk lama nya aku menanti...

Akhirnya dalam kol 7.46pagi, wife aku ni selamat melahirkan sorang baby girl, beratnya 3.65kg.. lega aku alhamdulillah.. sumernya dah selamat.. mak baby sihat.. anak dia pon sihat.. aku dengan konfidentnya mengiqamahan baby tu dalam kol 9.00pagi dan kemudiannya wife aku di sorong ke wad dalam kol 10.30pg... keadah dia agak lemah la amsa tu... jenuh juga la dk uruskan.. dengan pak mentua kau ... emm akhirnya sumer nya selamat la.. lega aku..

Malamnya aku tak yah tunggu la, mak mentua aku kena.. (heh aku mana leh tunggu.. kat wad bersalin.. org pompuan jer la..) . Emm mas aku pegi malam tu dah ok dah sikit kang dia leh tido dabn makan makin ok la.. so aku balik la.. tgk bola jap.. tapi kejap tu bola lak tgk aku..

Paginya awal aku bangun, suruh kak aku goreng ikan haruan kering, pastu beli nasik kat kedai je la.. pastu belik nasik bungkus kat mak mentua kau.. (he hee upah berjaga semalam...) kol 7 pagi aku dah smapai kat wad.. hmm nurse tu bg aku 5 minit jer asuk hantar.. isk tak sempat nak main ngan baby... apa la.. heh tak per la.. tak kemana kan.. aku balik dulu la..

Emm lastly dengar kata dah nak leh bawak balik dalam kol satu nih... ok la aku nak pi tgk la apa yang leh di uruskan..

P/s...
Sori gambar lom leh bawak masuk.. kang aku kalau sempat next update aku masukan gambo yer...

Comments

su
kelu, awak tak masuk sekali dlm labor room ker?anyhow..tahniah..

Popular posts from this blog

Entri kira muat...

Daulat Tuanku

KEMPEN BOIKOT YAHUDI / US