Skip to main content

Seminar Parenting@work...

Hari ni aku menghadiri satu seminar yang agak menarik pada pandangan aku, hmm yer lah hampir kesemua staf perpustakaan yang terlibat, dan kesemunya terdiri dari mereka yang dah berkeluarga, jadinya yang bujang-bujang tu tidak di benarkan masuk la.. ( :) )...  selepas pendaftaran kami diberi satu file yang mengandungi manual dan tantatif program juga ada buku nota.. cantik dan lawa jugak.. seleaps semua tu, baru lah di beri input demi input , juga aktiviti demi aktiviti.. dan antara aktiviti yang sempat aku rakam macam di atsa la, satu badan banyak topi... dimana menurut pencaramah ni, kita dalam kehidpuan ni sering bertukar topi, bila kita masuk pejabat kita pakai topi pejabat,  bila masuk majlis pakai topi majlis, dan bila balik rumah pakai la topi rumah tangga.. paling senang di fahami.. kita kena sentiasa  berada dalam setiap situasi... maka jangan lah di campur adukkan maslah dalam setiap situasi tu.. dan bila balik umah tu buang lah masalah-maslah lain.. beri tumpuan sepenuhnya pada keluarga dan anak-anak.. 
Pada dasarnya, caeramah ni agak enjoy terutama bila dah satu clan yang dah lama terpisah, jarang berjumpa, di himpun dalam satu dewan.. memang bagai nak rak la dewan tu.. kadang-kadang sampaikan penceramah dan fasilitator macam tak leh nak handle, macam depa sendiri terikut dengan perangai kami semua nih.. he he di mana aku rasakan akalu pergi ke tempat lain payah nak jumpa...  apa pon aku suka sebenarnya.. dan kalau boleh semianar macam ni tidak di beri dalam jangka masa yang pendek kerana pengisian dia jadi agak padat, mungkinb kalau makan masa 3 -4 hari, dalam suasana yang lebih santai di pulau ka.. tentu akan lebih mendapat sambutan.. apa pon program berjalan lancar, tahniah kepada perpustakaan dan juga ucapan berbnayak terima kasih kepada Lembaga Penduduk dan Pembangunan Keluarga Negara, Malaysia (LPPKN) kerana sudi menjayakannya...

Comments

:: Wiween :: said…
cam besh jek ini seminar encik :D
Neeza Shahril said…
bestnya office anjurkan seminar cenggini.. lepas ni zul boleh jadi bapa mithali la yek ;)
Zul Abdullah said…
wiween...
memang best lagi happening you..bila dah orang lama-lama berjumpa.. memang kecoh la jadinya..

Neeza,
mengkin jabatan lain juga kena buat macam ni, pasal tu tengok persediaan depa macam untuk kegunaan berulang kali saja... :)

Popular posts from this blog

Entri kira muat...

Salam Ramadhan

Serupa tak..?