Skip to main content

Festa Harumanis 2008







Satu Festa harumanis sedang di adakan di tempat letak kereta di hadapan Hotel Brasmana sedang berlangsung, di festa ini terdapat pomosi mempelam harumanis di mana terdapat gerai-gerai jualan mempelam harumanis dan juga makan-makan pulut dan mempelam harumanis. Festa ini juga bersempena dengan bulan Keputeraan Raja Perlis , Tuanku Syed Sirajuddin Ibni Almarhum Tuanku Syed Putra Jamalullail yang ke 65, Peramian Festa Harumanis ini akan diadakan pada 14hb Mei 2008 di bersebelahan Hotel Brasmana, Kuala Perlis.

Kemarin sempat aku singgah untuk beli mempelam nih untuk dijadikan cenderamata untuk wakil I Play Toy library, emm sekilo RM 8.00 , mahal juga juga harga dia, kerana kalau di beli di kawasan-kawasan kampung, harga dia baru sekilo Rm 6.00, mungkin juga mempelam yang di jual di pesta ni mempelam ged 'A' kot..

Posted by Picasa

Comments

kuIna said…
hehehe mahal kan... sy beli 3kg RM26 pas2 buat poslaju dgn harga RM23.10. Cik kak kat kauntr 2 kata "hrga pos bleh beli 3 kg lg dik"
thanks 4 d infp about muzium 2, nanti sy p lepak, cntk & mndamaikn tmpt 2 tp knapa tak dpromosikn yer,tak prnh ada kelibat manusia lngsng. syng khazanah d situ klu tak dihargai.
Zul Abdullah said…
Kak Ku...
Sebenarnya kat umah ni ada juga pelam harumanis ni, tapikan apakan daya.. tak sempat nak jaga sampaikan 'Cik Ti' jamu selera dulu... sayang betul.. at last kena beli jugak la..

Pasal Muzium tu bukan tak di promosi rasanya, tapi dah tempat yang terpencil dan terkepung macam tu menyebabkan orang terlepas pandang , dah tu lak tak dak support industri macam kat lembah bujang tu.. kan banyak ada kedai-kedai dan gerai-gerai dekat-dekat tu...

Popular posts from this blog

Entri kira muat...

Oh bulan mana bintang? Atas puncak kayu ara Oh cik puan mana hilang? Dalam dapur atas para