Skip to main content

Eksiden - eksiden...



KANGAR - Sebuah ambulans yang membawa pesakit diabetes bertembung dengan sebuah kereta di simpang empat lampu isyarat di Behor Lateh, dekat sini,  semalam.

Timbalan Ketua Polis Daerah Kangar, Deputi Supernitendan Ismail Che Isa berkata, dalam kejadian kira-kira pukul 8.15 pagi semalam, seorang waris yang mengiringi pesakit dalam ambulans itu patah tangan kiri, namun pesakit tersebut serta seorang lagi warisnya hanya cedera ringan.

Menurutnya, pemandu ambulans dan seorang lagi kakitangan Hospital Tuanku Fauziah yang mengiringi pesakit tersebut turut cedera ringan.

“Manakala pemandu kereta jenis proton Saga terbabit juga cedera ringan dalam kejadian itu,” katanya ketika dihubungi di sini, semalam.

Kata Ismail, ambulans itu dipercayai dari arah Simpang Empat dalam perjalanan ke Hospital Tuanku Fauziah dan kereta tersebut pula dari Gunung Medan ke Kuala Perlis.

Menurutnya, akibat salah faham dan sikap pemandu yang kurang peka terhadap siren ambulans, kedua-dua kenderaan tersebut bertembung.

Kes ini disiasat mengikut Seksyen 43 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987 kerana memandu tidak cermat dan tidak bertimbang rasa.

 Kejadian berlaku semalam.. tak jauh dah dari rumah.. depan sekolah lama.. Selain tu ada lagi dua eksiden kemarin.
 Klinik Kesihatan Perlis

Kampung Panggau


Comments

Popular posts from this blog

Cuti...

Jom Hiking daa

Majlis Pelancaran Karnival Membaca!