Trip to Kuala Besut.. Day 3

Thursday, November 28, 2013

Trip to Kuala Besut.. Day 3


Hari ni baru lah pergi makan gulai (makan kenduri la...) di Kampung Cherok Ruku.. ingat kan di manalah tempat ni, atas Google Map terasa macam jauh saja lah, tapi tu lah bila bawak orang kat sini dia kata dekat jer.. Tak sampai pon 20Km. Hmm bangun pagi dah hujan.. lebat pulak tu, tapi tak lama la.. tapi berenti sekejap datang balik.. mau tak mau redah ujan saja lah makan kenuri kali ni..

gambar sejurus sebelum hujan.. 

Sampai kat umah pengantin masih awal lagi, terpaksa patah balik ke homestay tempat pengantin menginap, lepas tu baru gerak sekali lagi ke masjid depan rumah pengantin tu.. Alhamdulillah majlis akad nikah jalan dengan sempurna, lepas saja akad nikah hujan pulak turun .. hmm menjamu selera dalam suasana hujan la..

Balik sampai umah dah kol 3 dah.. dah siap sembahyang bagai bagi Anieff tidur, depa ajak ronda Pekan Jerteh la pulak, hmm layan je la.. bawak Anieq juga dua tiga orang lagi, msepanjang jalan tu redup saja macam nak hujan.. 



Sampai kat Pekan Jerteh Anieq dah pon terlena, dok sorang kat belakang sekali memang dia nak tido la.. biar saja diaorang ronda aku dok layang lagu dalam kereta sementara Anieq nak jaga.. dah jaga baru la kami ikut depa ronda-ronda..

Ronda punya ronda jumpa perpustakaan, harus lah bergambar kan..?

Balik semula ke rumah dah hampir malam, hujan pun turun dengan lebatnya.. 




0 comments :

Search This Blog

My Book Rack

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...