Skip to main content

Cemas di Tesco Mergong


Semalam, berlaku gempa bumi di Sumatera, Indonesia sekuat 8.6 magnitude kot lebih kurang (pasal ada yg laporkan 8.9, ada yang laporkan 8.6..) pada jam 3.48 ptg lebih kurang waktu Malaysia, dan ketika berlakunya gegaran tu, mungkin kami sekelurga sedang bayar kat kaunter, pasal tak nampak tanda-tanda apa yang bergoyang, juga tak terasa sebarang goncangan.. cuma bila dah lepas bayar baru perasan orang berburu-buru keluar dari kedai, dan masa turun eskalator tuh ada juga dua tiga pekerja yang terburu-buru naik semula ke atas. 

Bila dah sampai ground floor tu makin curiga bila tengok orang ramai kat bawah, pastu masing-masing macam kelam kabut macam tu, isk keluar terus lah ke parking tu, maleh nak tunggu ramai-ramai macam tu.. sampai kat tempat parking tengok kereta berderet-deret na keluar, dah tu ada juga yang berlari-lari kae kawasan lapang di luar bangunan, pandang belakang nampak mem yang sedang tolak troli berlari-lari, siap dok tempik lari..!! lari!! bangunan bergoncang, apa lagi terus lari ke kereta, masuk kan barang barang ke bonet, dan undur cepat2.. masa nak keluar tu rasa macam lama jer, sambil dok tengok siling kot-kot ada batu jatuh ka ada retak, tapi tak nampak.

Bila dah boleh keluar dari tempat parking tu baru lah rasa lega, sempat juga berenti tengok kat tepi jalan kalau ada apa2 yang berlaku, hmm tak ada apa pulak, jadi terus balik umah. Sampai kat umah baru kah tau ada gempa bumi berlaku lepas buka FB dan Tv.. he he he kecemas juga la... 

Tesco yg lengang selepas pakat lari keluaq...
Posted by Picasa


Di Queensbay .. Penang

KMC Alor Setar..

gambar : google & fb

Comments

Popular posts from this blog

Salam Ramadhan

Cuti...

KEMPEN BOIKOT YAHUDI / US