Sepetang bersama keluarga di taman Tok Pah

May 22, 2011

suasana panas, tak berangin tapi berawan tebal, menjadikan aku tak tega berada dalam rumah...

lepas tu pakat-pakat keluaq juga cari angin

suasana di kolam ikan tok pah...

malam pon menjelma...

Baguihnya tajuk, macam iye2 aje kan, sebenar taman tu tak der la tapi lebih kepada perusahaan ikan puyu tok pah, dulu depa bela ikan dalam kolah simen, tapi jenuh lak nak bagi makan, pasal makanan ikan tuh mahal jugak la, sekarang dah ada modal sikit , parit kat belakang rumah tu di dalamkan, kemudian akan di pasang pagar, kalau tak bahaya lak untuk cucu cicit yang beratandang nanti.

Sekarang ni kalau tokpah gi mancing ikan puyu, yang anak-anak tu akan di bawak balik dan di masukkan je kedalam kolam tuh sampai masa sesuai nanti baru lah akan dapat di jual nanti. 

You Might Also Like

0 comments