Skip to main content

Rantass...

Alahai apa la malang daku hari ni, dah la hari ni hari Jumaat, hari yang tengaharinya memang kalut alam, dah la macam tu, kenapa lak hati ni suka-suka sangat naik motor hari ni kononnya nak merasa angin timur, angin musim sejuk yang baru mula melanda Perlis bagi tahun ni, iye lah musim timur ni memang lah terjadi pada stiap tahun, dan bagi Kerajaan negeri Perlis mempromosi kannya dengan na Winter Win, wah kelas kou kan..?

Ops.. patah balik ke cerita aku tadi nih, dalam aku kalut-kalut nbak balik tuh, mana dengan cuaca yang macam nak hujan saja nih, aku singgah la kat satu kedai makan nak tapau nasi, kedai ni dekat dengan lampu trafik dekat ngan Petronas Behor Temak ni, hmm masa nak balik lepas tapau nasi, tengok-tengok tayar motor dah kepek, tak do angin, isk dah pancitt la.. alah kan dah buat hal kan. Pastu aku patah balik ke petronas masuk kan angin balik, baru lak aku terperasan duit mana lak cukup, aku tak gi bank lagi hari ni, hah sudah la macam ni , nak buat geno nih...




Aku tengok kiri kanan kalau2 ada kedai motor, hah nasib baik ada satu yang bukak tapi seberang jalan lak, ahh tak pe la pam aje tayar tu dan terus cross jalan. Tanya apek pomen tuh, ada ka tayar yang below RM 8 tapi dia kata tak sama saiz tayar motor aku tuh yang lebih besar hah sudah, kemudian terperasan lak kat Petronas ada ATM machine, legaa.. ok la tauke kasi RM10, isk tapi kena lapik juga dengan tayar lama.. haa la kesian la.. ha ha gaji lom masuk ooo sepuluh ringgit belen pon Rantasss....!!! Nak wat geno dah rejeki apek pomen tuh kan..?

Comments

Popular posts from this blog

Salam Ramadhan

Majlis Pelancaran Karnival Membaca!

Cuti...