Jika anda di beri peluang membuat pilihan.. part 1

Monday, August 2, 2010

Jika anda di beri peluang membuat pilihan.. part 1


Wah dah lama aku tak menulis sebenarnya, hmmm semenjak dua menjak nih rasa macm kematian idea saja, selepas dari malam pelancaran kempen kibarkan jalur gemilang tu aku macam kemalasan lak nak update kat blog, bukannya aku tak dak keinginan nak berbuat demikian..

Seprti yang aku katakan hari tu, sebenarnya bulan Ogos ni memang bulang yangakan menjadi kenangan dan sejarah hidupku.. biarlah aku bermula dengan kisah kerja ku, membawa sedikit rasa suka..  proses untuk menjadi kan perpustakaan awam perlis ke Jabatan Perpustakaan Negara Negeri Perlis telah naik setapak lagi, selepas dari  MOU pengambilalihan dari Kerajaan Negeri oleh Kerajaan Pusat, kita semua kakitang di beri taklimat mengenai opsyen samada menerima atau menolak untuk memasuki skim gunasama di bawah Perpustakaan Negara Malaysia.

Mengikut opsyen yang diberi, dan juga pujukan yang di beri, secara umumnya semua kemudahan yang didapati sekarang akan kekal, baik dari senioriti, kemudahan elaun serta kemudahan akan terpakai, termasuk juga dari segi Peperiksaan Khusus dan juga umum juga Peperiksaan PTK akan juga di iktiraf, ini bermakna semuanya tak payah bermula dari bawah kembali. 

Selain tu berita baiknya, semua urusan akan dikira bermula dari 1 Mei, dan sebagai insentif akan mendapat satu kenaikan mata gaji, ini akan bermula dari tarikh akhir tempoh penerimaan opsyen yang di jangkakan pada mungkin September nanti. Bermula dari tahun depan juga semua kenaikan gaji akan bermula dari bulan April pada setiap tahun, hmm sekali dengar macam 2 kenaikan kan? Alhamdulillah... hanya ini satu yang agak baik, kalau ikut mata gaji macam ada harapan promote naik pangkat, tak banyak tapi mungkin saja la, tiada berani memberi harapan disitu... ha ha..

0 comments :

Search This Blog

My Book Rack

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...