Skip to main content

Mr Mama the return...

Hish ada cerita terpendam, tapi tak lah terlalu lama, hanya berlaku pada minggu lepas, mem aku dengan tiba-tiba saja balik bagitau, dia kena pi satu lawatan ke kelantan selama 3 hari 2 malam, kononnya nak buat kunjungan ke Universiti Kelantan dan juga Politeknik Kota Bharu. Dia tanya aku boleh ka tidak? Isk ada ke aku nak kata tak boleh kalau dah urusan kerja kan.. Jadinya hari Sabtu tu, aku hantar je lah Ke politeknik Pauh, dah tu aku kena jadi Mr Mama Pulak lah, uhh mr mama the return lah kononnya kan..?

First day kena tinggal, tak ada lah masalah apa sangat tejadi, cumanya jenuh la aku dan angahnya melayan telatah depa dua orang nih, dah macam-macam perangai depa nih, Si Kakak nih dah tak leh lari dengan perangai keletahnya, dengan mulut bisingnya, dah tu pulak lama dok pergi tadika makin rajin lah dok melukis dan mewarna, tak cuku kkertas, buku jadi mangsa, tak cukup buku surat khabar lama pon boleh, tak cukup tuh dah nak melajak conteng dinding pulak, eh kang adaa yang kena 'pang' pulak.... isk mintak di jauhkan ler, nasib baik belum ada jasa lagi, depa ni bebudak, sabo je la melayan...
Harta benda Athirah dan Anieq yang terpaksa di 'mandikan',
 setelah sekian lama tidak mandi
Malamnya pon ok lagi la, tak de apa sangat, cuma masa nak tido tuh, bagi lah depa sembang dengan mama depa, siap dok wish gud nite la, assalamualaikhm la, eh macam-macam lah depa dok berucap, aku slow aje la bagi can, emm malamesok tu ok juga cuma masa malam last tu baru lah Athirah gaduh nak nangis rindukan mama dia, he he lumrah lah perempuan kanaA? Anieq masih cool aje.. Hari mama dia nak balik Athirah dok bising cari mama dia la, balik dari sekolah nampak ada kereta mama terus je cakap mama dah balik, sekali masuk umah mama tak de, termenung lah dorang.. isk rindu sungguh depa ngan mama depa no..

 Dah sampai umah, buat tak mo berenggang la, kejap si kakak oelik, jap si adik pelik, smp masuk tempat tido.. ha ha kesian juga sesekali kena tinggai nih.. tapi bagus juga, baru depa tau sesekali kena berpisah juga, maklum la tugas mama depa kadang2 menyebabkan depa kerap kena tinggai, dan aku pon kena mantapkan diri lagi la bila perlu jadi mr mama lagi.. aduyaiii....

Comments

Popular posts from this blog

Salam Ramadhan

Salam Maghrib.. #winterwindperlis

Tak kisah apa warna pingatnya.. yg penting semangat mau ada.. keyakinan datang kemudian..