Skip to main content

family ku...






Originally uploaded by Sikelu
Aku selalau bersama mereka, berjalan-jalan, bersiar-siar malahan kemana-mana bersama mereka tapi kesempatan untuk bergambar bersama mereka cukup terhad... hanya sesekali kesempatan itu hadir, namun kesempatan yang hadir tak bermakna juga kalau suasana tak kena, malahan bermacam-macam boleh terjadi bersama dua orang bocah ni, keaktifan mereka kadang-kadang sukar dijangkakan..

Walaupun hari ni aku balik lambat dari kerja, tapi kena juga luang sedikit masa membawak anak-anak ku ni untuk berjalan-jalan dan bersiar , tidak kemana-mana sangat, cuma sekadar di tepi pantai di Kuala Perlis memerhati mentari yang akan kembali ke peraduannya. Dalam perjalanan balik juga sempat singgah sebentar di pasar Malam Kuala Perlis, membeli sedikit jajan untuk anak-anak.

Dalam berjalan-jalan melihat barangan jualan, tiba-tiba aku ternampak benda-benda ni nih dari jauh, isk la apa kebendanya macam tabung gas saja, tak pon filter air saja, sudah tentu benda-benda yang berwarna warni macam ni mudah menarih perhatian, bukan sekadar anak-anak ku, juga abahnya.. bila aku hampiri baru lah aku tahu rupanya hanyalah payung yang berkaki-kaki tuh, payung yang jenis boleh lipat dan batangnya di pendekkan, di masukkan kedalam sarung yang berwarna warni dan di letak berdiri macam ni mmg meberi satu persepektif tarikan baru.

Sampai di rumah maghrib dah pertengahan, ternampak pulak api di sana sini, tapi bukan lah satu kebakaran yang besar, hanya jerami yang di bakar di sana sini di pelusuk kampung berhampiran, memberi satu pemandangan asing aneh dan kekadang mengerikan, bila sesekali api menjulang tinggi, ini dah jadi suatu kelumrahan di musim kering ( .. walaupun sesekali di basahi hujan). Membakar jerami padi secara tradisi leh murah dah efektif membuang penyakit padi..? 

Comments

Popular posts from this blog

Entri kira muat...

Oh bulan mana bintang? Atas puncak kayu ara Oh cik puan mana hilang? Dalam dapur atas para

Salam Maghrib.. Sudah² ka.. moh le balik..