Pesta Sukan Perpustakaan Se Malaysia

Wednesday, June 25, 2008

Pesta Sukan Perpustakaan Se Malaysia


Sekarang ni di Perpustakaan Awam Seluruh Malaysia sedang demam, demam untuk berkampung dan bersukan, Pesta sukan ini biasanya akan diadakan Dwi Tahunan, dan kali ini giliran Terengganu menjadi tuan rumah.. tentulah seronok kan, tentu lah meriah, sesekali warga perpustakaan berjumpa dan bersua, tentu bermacam ragamnya dan dramanya, yang pasti tentu banyak yang berubah wajah dan bentuk, tentu ramai muka-muka baru, juga dah tentu ramai muka-muka lama yang dah tak kelihatan, samada kerana pencen, kurang sihat, kurang aktif atau yang memberi peluang orang-orang baru mengambil bahagian. Untuk keterangan lanjut mengenai sukan ni bagi kali ni sila lawati sini.

Bagi aku, bagi lah peluang orang-orang bau yang pergi, walaupun aku pun tergedik-gedik nak pi, tapi memikirkan tanggungjawab lain di sini yang perlu diutamakan, maka aku beri la mereka peluang, mungkin masa aku akan datang lagi pada masa depan.. dalam erti kata mudah aku tak pergi sukan tahun ni.. biarlah mereka yang pergii.. tinggal lah aku disini.. isk.. isk...

Di sini, masih lagi giat dengan latihan demi latihan untuk acara-acara yang akan di ambil bahagian.. dan aku nampak masih macam biasa, trend masih belum berubah, masih seperti masa zaman aku dok pi mengambil bahagian juga, latihan yang di jalankan secara 'last minute', lepas tu, seorang peserta akan mengambil bahagian dalam dua atau tiga acara, al maklum saja lah nak pergi dengan 2 - 3 bijik bas mesti memenatkan budgetkan, jadi dengan satu bas bialah staf memenatkan diri. Dan staf akan tetap bersenang hati, boleh berjalan-jalan, boleh naik bas percuma (walaupun yuran penyertaan kena bayar sendiri), boleh dapat baju percuma... adeh la, bila la nak kaya jabatan aku ni.. tak payah2 keluakan ongkos sendiri.. apa-apa pun depa tetap bersemangat!

Selamat bertolak pada mereka pada 4hb malam dan di jangka pulang pada 9hb Julai nanti. Semoga berseronok, semoga mendapat pengalaman baru, dan yang bujang moga boleh mendapat pasangan baru (kalau yang dah kawen nak cuba, risiko tu tanggung sendiri la,,,)

Latihan congkak!
Bermsyuarat memilih athlit 'terbaik' untuk acara masing.masing
Monong lagih, tak cukup peserta untuk acara yang banyak..


1 comments :

Neeza Shahril said...

bagus bersukan ni.. mengeratkan silaturrahim.. kalau tak gaduh la.. kalau gaduh.. hehehe.. akan jadi musuh tradisi le jawabnya.. :)

Search This Blog

My Book Rack

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...