Skip to main content

Masa senggang itu...



















Hari sabtu dan ahad.. adalah sedikit masa senggang aku.. masa dimana aku dapat buat apa yang aku nak buat, apa yang aku ingin buat dan apa yang aku boleh buat.. pendek kata sekerat hari untuk diriku.. iaitu hari sabtu pagi, petangnya bersama Athirah dan kak aku, malam besama berempat aku, athirah , mem aku dan kak aku. Besok Ahad bersama keluarga sebelah mem aku petangnya sampai awal malam sebelum athirah tido.. itu jer la aktiviti aku..

Ok minggu ni dah ada masa senggang, boleh jugak aku merayap-rayap sebentar, pertamanya aku pi amik burung ayam-ayam yang di pesan di Kampung Padang Besar Selatan, lepas tu gi hantar umah mertua aku pasal ada orang Pahang nak makan.. lepas dari hantar tu aku merayap pulak ke Kuala Sungai Baru dan tengok ada pertandingan memancing. Hmm entah la sapa yang anjurkan aku pon tak pasti.. cuma harap aku jangan jadi macam tahun lepas.. iaitu insiden buang kereta penganjur ke laut pasal peserta di tipu dengan hadiah yang tak ujud..




















Lepas jengok-jengok di Pantai Sungai Berembang tu.. aku terus ke Kangar nak gi amik kak aku.. aleh2 nampak lak ada satu acara ni, Pelepasan Felda Rally, sempat lak aku jengok-jengok sekitar tu, tak der la apa-apa pun cuma ada pelepasan kereta oleh Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Perlis YB Azam. Nak tau maklumat lanjut pegi la sini.

Petangnya tak ada apa rancangan so aku umah, tidurkan Athirah.. boleh la aku gi mancing ikan puyu.. tak da la jauh2 aku pegi, mancing depan umah saja.. dalam 2 jam mancing ujan lak turun, dapat la 5 ekor puyu yang kecik besar.. dah ujan masuk mandi jer la..


















Besoknya.. pagi pegi merayau kat Jitra, mama Athirah nak beli baju raya kat dia.. so jalan jer la.. bagus punya Athirah dia tak tido sampai la pukul 2 Petang.. jadi kami balik jer la.. kesian gak kat dia kan, mata dia dah layu benor dah.. sampai jer umah.. lepas tidokan Athirah sempat juga pegi makan kenduri kat Kampung Kolam Raja.. tinggal kan athirah kat Mak Ngah dia.. kami naik moto jer lah pasal jalan kampung dan pasti payah nak parking punya..

Balik makan kenduri, balik ke Sungai PAdang sekejap.. sampai athirah ngantuk.. lepas tu balik .. masuk bilik jer la.. esok dah nak keja.

Posted by Picasa

Comments

Popular posts from this blog

Salam Ramadhan

Entri kira muat...

Daulat Tuanku