Jalan-jalan di pantai

August 31, 2007

Merdeka... merdeka..!!

Selepas semalam tengok kereta berhias... sampai umah tak lena lagi.. dok layan tv saja sampai kol 2, emm aper taknya.. kat luar umah tu bising, bebudak moto tu baru balik dari tengok bunga api merdeka.. bisingnya ya amat.. siap leh dok wheelie kat depan umah aku.. mujur la athirah tak jaga.. kalau tak ni maunya aku lastik diorang ni.. paginya aku kena berkawad pulak... alah takder berkawadnya.. berjalan saja.. dah tu pegang bendera kecik.. sampai depan orang-orang besar tu (dif-dif) ... goyang-goyang ajer.. so tak der berkawad pacak tu.. em panjang lak tahun ni.. dah jadi 90 orang staf berkawad.. so hampir semuanya masuk.. kalau yangbertanding kawad tu dalam 37 ajer kot.. meriah jadinya.. dalam kol 11 tu abis la semuanya.. rinkas betul... yer lah dah ari jemaat.. pakat nak pi semayang ooo.. takkan nak semayang masjid negara lak.. ?

Petangnya... tak da projek nak pi mana, jalan-jalan jer lah kat tepi laut tu.. sekali tengok, isk rama beno doklepak kat tepi laut ni, bermacam ragam ada, yang meniaganya, yang bawak anak bini berjalan, yang bawak girlpren dan boipren berjalan pon ada. Tapi sayang fasiliti kurang la pulak, jalan kecik, tempat berniaga kurang sesuai( dah banyak kali kena operasi, tapi masih beroperasi, kalau tak kasi beroperasi, kena sedia tempat yang elok untuk beroperasi, ni.. tak kasi-kasi.. tempat elok, orang berhimpun kat situ.. mesti la strategikkan..?) tempat parking pon tak dak... kalau tak kena gaya ada abang pacak tunggu.. tak kasi parking kat tepi jalan.. hi.. nasib-nasib..

Tapi kalau korang naik ke hala kuala sungai baru ( yang tadi tu dekat kuala perlis) boleh parking lak.. pasal dah siap tambak dah.. dah tu ada sedikit tempat pasir.. ( ler dah pantai berselut.. nak wat gena kan..) tapi kalau korang pandai cari, cari kuala sungai Kurung Tengar nih, ada pasir.. ada chalet.. ada bot nelayan, ada hutan bakau, dan ada pos polis.. haa kat sini kami pi lepak ngan athirah.. leh tankap gambo lagi.. tapi sayang ayaq surut.. nampak tanah jer la...

Posted by Picasa

You Might Also Like

0 comments