Awas!.. Musim buah dah nak mai!

Monday, May 7, 2007

Awas!.. Musim buah dah nak mai!


Isk.. gaya nya musim buah dah nak mai dah ni.. ari tu kan masa aku pi program Gema Perlis hari tu, kena jalan kaki masuk kaawasan berbukit, kawsan dusun buah2an, tengok banyak pokok dah berbunga, berbuah dan berputik, nampak gayang macam menjadi je tahun ni, jadi tak lama lagi musim buah la, rasanya dalam bulna 7 , atau 8 nanti, mesti banyak buah2an tempatan.

Kat umah aku ni, spesel sikit, buah rambutannya ni dah berbuah dah, rasanya dah nak leh merasa ni, tu la orang tua2 kata kalau rajin berbudi dengan tanah ada jua hasilnya, tapi pokok rambutan aku ni tak la lebat sangat buahnya, mungkin kerana berbuah sulung kot. Em kalau tengok hari tu, bunganya memang bagai nak rak, tapi kerana panas, hujan, panas hujan, jadinya tak la banyak yang tinggai,

Alhamdulillah! Syukur juga , wlaupun tak banyak, tapi nih pon rezeki juga.. kan? Tahun depan kita cuba lagi, bagi baja kat dia, rajin2 kan diri menebas dan membersihkan kawasan tu, InsyaAllah ada hasilnya..
Posted by Picasa

0 comments :

Search This Blog

My Book Rack

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...