Jenahak o Jenahak

Monday, October 16, 2006

Jenahak o Jenahak


Wahh.. dah 23 hari berpuasa.. sedar tak sedar makin cepat masa berlalu.. baru rasanya
Ramadhan datang sekarang dah nak berlalu.. ada seminggu lagi masa kita berada dalam kelas Ramadhan.. dan sesungguh nya banyak pengajaran, maupun kenangan di Ramdhan ini.. Dua hari masa bercuti, berpeluang lah aku nak merehatkan diri, membuat kerja-kerja yang tak dapat aku lakukan masa waktu bekerja. Kerja-kerja rumah sebenarnya.. yer la kena tgk2 juga umah yang selalu di tinggalkan kesepian masa aku pegi kerja.

Satu lagi keja aku masa cuti maca ni ialah, cari barang keperluan untuk juadah berbuka, juga sebelah petangnya kueh mueh berbuka. Macam biasa juga kalau ari sabtu ni pegi ronda tgk orang beli ikan la.. pasal apa aku kata ronda .. pasal aku beli sekilo jer.. lain nyer tgk orang ramai la.. tapi ntah pasai apa.. teringin lak nak beli .. emm pilih punya pilih.. (err macam pilih baju lak!) .. amik la seko ikan jenahak.. tak ler besar dalam 400g jer.. harga dalam RM 6.00 .. waa ok la tu.. ikan baru nih, masih fresh.. makcik tu kata sebelum aku smp tu dok terkodek2 lagi ikan tu.. ( yer ker..?), balik nya mem aku buat masak tiga rasa (???).. kata dia la.. aghh aku balun jer.. tapi mmg sedap la ikan tu.. manis jer rasa.. mmg ikan fresh tu.. kalau pegi kat gerai ikan bakar mau RM 18.00 ker RM 25 rega dia nih...

Hari Ahad.

Hari ni.. mem aku ajak pi shopping.. kalau nak ikut aku malas la nak pegi.. yer la dah gaji lom masuk.. tak der semangat nak shopping.. bukan la aku nak cari baju yang mahal2 ker.. yang branded ker.. atau yang terkini punya fesyen ke.. ( ntah aku mmg tak kesah sangat pasal fesyen ni.. asal aku rasa aku nampak cantik dan berkenan ok la.. ).. tapi dia daesak juga .. pasal kata dia kalau tak pi waktu ni mmg payah dah nak pi.. pasal tak de masa.. jadinya pegi la juga kami.. (mem aku dah shopping masa awal Ramadhan lagi.. )

So lepas abis sok sek sini , sok sek sana.. (?? haa macam2 hal la tu) kami bertolak la dalam kol 11.30pg ke Alor Setar.. Dalam kol 12.00 lebih kami samai la.. kat Pasific Alor Setar.. tak tau nak gi shopping mana .. kat sini jer lah.. Athirah lak tak mau tido dalam perjalan so kang gi jauh2 mengamuk lak dia.. tapi dalam dok ronda2 cari baju dia dan juga baju abah dia ni.. mata dia dah stim habis dah.. mama dia dok seronok tgk baju lagi.. pastu mula la dia merengek.. emm bila mama dia amik.. dia terus jer tido dalam dokongan mama dia.. laaa...

Abisnya aku pakai samabr jer baju selai dua yang mana rasa2 ok .. terus pegi bayar dan balik jer la.. tak sempat nak gi Giant baru kat Souq AlBukhary di Jalan Langgar, emm baru jer bukak kemarin... emm dalam kol 4 kami balik saja la.. sempat lak kami beli lemang yang di jual kat tepi jalan tu.. dah tu singgah kat Kuala Sungai Baru.. beli ikan jenahak , baliknya kami bakar jer.. sedap oo... puas makan..

0 comments :

Search This Blog

My Book Rack

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...