Skip to main content

Sekitar Kembara Ilmu kat KL


Yeah.. 12 - 14 Julai aku out station.. pergi ber kembara ilmu bersama peserta kembara ilmu 2006... destinasi kami ialah KL Convention Centre.. di situ lah peserta kembara ilmu dari seluruh negara berkampung. Perjalan kami ke KL memang lancar.. dengan staff library lebih kurang 15 orang dan peserta dalam 20 orang menjadikan suasana dalam bas memang agak selesa. Perjalanan kami lancar.. Alhamdulillah tiada sebarang masalah yang timbul... tapi yang kecik2 tu ada juga.. tapi biasa la kan..mana ada yang betul2 perfect..

Macam biasa keja aku adalah tanggung kamera dan peralatan yang seangkatan dengannya.. jadi tak der menda sangat dah jadi keja aku kan.. hari pertama keja kami tak de menda selepas sampai Kl checkin kat Putra Hotel berhadapan dengan IJN dan bersebelahan dengan bangunan Bangunan Persatuan Sejarah dan berhampiran dengan Perpustakaan Negara.. dekat jer.. pas checkin kita orang pergi meronda aje la.. Pertama nya kita orang singgah kat Pameran lanskap kat Tasik Perdana.. lama jugak la dok kat sana samapi kol 7 ptg.. dari tasik Perdana kami bertolak ker Cyberjaya.. singgah kejap jer kat dataran tu dalam 20 min pasal sumer dah lapar.. so singgah kat Alamanda jer dinner kat situ.. emm sempat juga dua tiga puak gi shopping... aku?.. window shopping jer la..

Hari ke dua .. kita ada pelepasan peserta dan lawatan ke perpustakaan KL.. dok kat situ sampai la kol 12 tengah hari. pastu ada lawatan ke perpustakaan digital Majlis Perbandaran Subang Jaya.. sampai kol 3 petang.. dah letih balik terus ke hotel.. yang tak best nya kena tukar hotel lak.. pasal hotel tu di tempah utk 1 malam jer.. tapi tak sumer kena pindah.. kebanyakan yang kena pindah ialah staf library... emmm so kami checkout dari hotel putra pastu ke hotel selesa kat jalan TAR.. tgk macam selesa tapi aku tak leh lena lak malam tu.. bantal dia keras sangat... malam tu sempat juga merayau pi Chow Kit.. gk2 jer la.. tak tau nak beli apa..
Hari ke tiga baru la diadakan perasmian kempen membaca.. ada Dato Hishamuddin dan juga Rais Yatim.. aku ingat nak buat liputan jarak dekat jer so aku pegi menempek kat konti.. sekali kena marah dengan tourist yg dok sebelah tu pasal menggangu pandangan dia.. heh hampeh.. lepas amik some footage aku belah la.. pas aku naik balik kat memba2 aku aku nampak ramai lak wartawan lain dok kat situ.. pehh padan muko dia.. dalam kol 12 abis la.. dan kami bertolak balik dalam kol 3ptg dan sampai umah dalam kol 1 pagi..

The End

p/s.. hehh kalau dah update pepagi bebuta jadi macam ni la... jangan marah chek nooo... ngantuk dah ni...

Comments

Popular posts from this blog

Salam Ramadhan

Salam Merdeka.. Biar sikit, Semangat mau ada..