Skip to main content

Setinggi Bangau Terbang Akhirnya ke Belakang Kerbau juga hinggap

Akhrinya.. dah sebulan lebih kat Cawangan Kuala Perlis ni.. segala teka teki yang bermain di library ni terjawab jua, aku kan berangkat pulang jua ke HQ, dengan misi yang aku belum tahu, dengan suasana yang aku tak tau juga, dengan teman-teman baru jua. Em hari tu ada la masuk staff baru, ada pegawai, ada pembantu ada juga pembantu am rendah.

Aku pon tak tahu lagi apa bidang tugas ku yang baru ni, walau hati ku berat mengatakan yang aku kena concerntrate dengan servis internet, pastu ken alook after library server dan system sekali, dan juga seperti biasa 5% nya kerja-kerja lain yang diarah dari masa kesemasa. Dengar kata tahun ni bajet lebat untuk aktiviti, mungkin tenaga ku juga diperlukan untuk buat aktiviti sempena pesta buku dan juga aktiviti2 lain.

So, sesuai lah kerja aku mengadap komputer, jadi aku kena mengadap pengguna yang nak guna internet sekali. Until perkembangan terbaru, aku akan wrap out dulu tugas aku kat Perpustakaan Cawangan, dan kalau ada apa yang bersangkutan kemudian aku akan datang lain nanti. Jadi aku wrap dulu keja aku kat sini.. nanti esok baru tau apa yang akan terjadi.

<---rewinddd-------<
....actually dulu aku penah keja di tempat ni, suatu masa dulu dalam 8-10 tahun lepas aku penah handle bahagian hypermedia ni, aku penah buat brochure, aku buat pamphlet, aku buat poster and other, aku jugak buat website guna html.. pure html.. than aku guna netscape gold.. pastu aku juga ada belajar basic networking, ie.. pctcp.. aku buat cabling pakai bnc cable.. aku kerabat dinding aku pakai prinsip cuba dulu pastu baru tanya,.. sebenarnya aku takde basic langsung pasal sumer ni, tapi aku hanya tau sedikit pasal komputer, dan akhirnya aku kena buat semuanya.. dan kerana aku betul2 perah kepala otak aku ni sampai it limit, sampaikan blood pressure aku melambung.. aku tak sangka jugak akan jadi macam ni...

Comments

Popular posts from this blog

2012 ke 2018 Dah bèrbeza ke..

Keria...

KEMPEN BOIKOT YAHUDI / US