Skip to main content

System apakah ini..?

Hari ni, sumernya ok saje... cuma ada satu masalah lagi dengan system ni, isk bila la nak selesai masaalh system ni, dah makan masa bertahun dah ni, dulu system lama tak ada la teruk macam ni, tapi dek kerana nak canggih dan trkini maka jadi lah makin compicated.. dan vendor yang buat ni pon nampaknya jadi makin pening... sebenarnya ramai yang tak puas hati dengan vendor ni, kebanyalan staff rasanya.. yer lah pertamanya attitude dia, selalunya orang yang jual barang ni akan ikut apa yang customer nak, nak kita pun bayar dari apa yang kita nak, tapi dia ni treat us macam orang yang tak tau apa-apa, then apabila kita komen dia tak leh nak accept, lepas tu bila dia buat tak jadi macam macam songeh dia.. dia salahkan network diagram le, dia salahkan pc yan lembab la.. pastu salahkan virus la.. pastu ntah macam-macam la lagi... macam tu ka nak maju..?
Isk, aku sebenaqnya dah nak givup dah dengan system ni, for the last 6 month tak banyak developement yang dia buat.. system yang dah siap ni sebenarnya masih terlalu basic.. dah macam access punya system.. dengan menu diagram yang macam carta organisasi ni.. uh aku tertanya gak adakah ini teh latest design system sekarang ni..? aku tengok sekali macam powerpoint pun ada.. kadang2 aku gelak, kadang aku keriau tengok system ni.. tension pon ada jugak... satu gi yang aku boring sangat ni, kerap sangat aku kena kutuk pasai system ni, terutama dari bekas pegawai yang keja kat sini, sekarang dia pindah pi keja kat tempat lain dan dapat lak system yang canggih, manggih dan mahai tu.. nak kata apa dia kutuk rapat la... isk aku jugak yang jadi mangsa...

Satu hal pasai vendor nih, dia punya kabel dengan bos aku memang kuat, kalau kami komplen kat bos, memang dia buat macam tak dengar je, tapi kalau si vendor nih yang komplen pasai kami, alahai cepat jer dia mesej kat kami suruh ikut apa yang vendor ni suruh, itu yang kami dah naik buring nih..

kalau lah aku ni;

terer macam bill gate ka,
macam programmer yang terkenal ka,
aku buat sendiri system ni,
aku buat macam mana yang kami semua perlukan,
ada webmail sendiri,
ada messengger sendiri,
kalau boleh biar ada OS sendiri,
bukan macam msoft,
yang makin canggih makin makan duit.

kaya,
aku akan beli system yang canggih manggih tu,
akan aku trim elok-elok,
maintain elok-elok ,
jadi satu kebanggaan lebri,
sapa yang dapat nama?
lebri jugak,
aku?
aku hanya kuli yang buat kerja saja...

Comments

Popular posts from this blog

Salam Ramadhan

Entri kira muat...

Daulat Tuanku