Skip to main content

Episod Kelu.. again & again...

Huh dah lama benor aku tak update.. lam asungguh, rasa nya semenjak cuti raya cina ari tuh, hah tu la panjang sangat cuti, sampai tak tau aper yang dah terjadi pada aku. Emm sebenarnya takder apa sangat yang jadi pada aku for last 2 week, biasa2 je.. so tak tercerus sebarang minda nak ku garapkan kat sini, sekrang pon masih takde nak tulis apa sebenarnya, cuma dah selalu sangat tengok kat sini asyik yang tu aje, buring gak kan? .. ( aku ni asyik ingatkan aku je tak upadate.. ada owang tu tak update2 lagi.. semenjaka hari senayan bila ntah...)

Masuk minggun ni maka makin menjadi tua lah aku, tambah setahun lagi, moga tua aku ni bukan la tua umuq semenda, kalau leh nak juga tua perangai, tua kematangan dan sumer sumer yang berkaitan la.. yer lah maklum la, dah makin tua ni, makin banyak lak tanggungjawab, dan this year tanggung jawab pun akan bertambah lagi, so better be ready la... emmm bercakap pasal tambah tanggungjawab ni, mem aku ni dah sarat dah, dah masuk minggu ke 22, baju dah kena buat lain la, bak kata owang, dah tukau uniform.. InsyaAllah bulan 6 ni, new kid(s?) on the blog akan sampai, moga2 makin berseri lah mahligaiku nanti, moga tak sunyi lah lagi, dan bermacam-macam moga lagi. Aku bersyukur sangat doa ku di makbulkanNya juga, dan planning aku tercapai jua hendaknya.
So, balik dengan tugas aku seharian.. emm dengar ura2 nya aku akan migrate lagi la... nampak gayanya akan balik ke Kangar la, kononnya aku diperlukan kat sana pulak.. isk aper la kau ni, asyik kena main tarik2 je.. kang bersepai la badan aku kena tarik.. apa pon sbo jer lah dulu, nanti aku tgk apa yang leh buat...
-------------------------------------

(footnote)
emm sebenarnya aku masih lum ada idea nak tulis apa sekarang ni, tapi ada satu insiden yang aku rasa aku nak masukkan kat sini, just not to komplen tapi just nak rekod kan kat sini ajelah, minggu ni aku kurang berpuas ati sikit la dengan memba aku ni, kurang senang pun ia jugak, aku nak komplen lebih pon tak leh juga pasai aku pon terlibat juga, tapi aku rasa dia lebih sangat, ok ari senin tu aku cuti, teman mem aku pi check perut, esoknya bila aku sampai je kat opis, dia tak der lak, patutnya dia ada la pasai dia masuk awai, aku tengok ada dua tiga orang dok tunggu, sowang user ntah dari mana mai nak studi, pastu ada 3 owang vendor dari KTAK mai nak setup komputer yang depa bawak ari tu, isk segan jugak aku bila owang mai umah tapi tuan umah takdok, bila aku tanya 'gat' dia kata kawan kau ni pi Kangar, entah la atas urusan apa.. tapi dia balik dalam kol 1.45ptg bersama majalah bulan ni, ok fine, aku accept.. dia ada reason!
Second, ari Jumaat, dia langsung tak masuk pagi ni, yang aku tau dia pegi hantar yuran kat Kangar, sepanjang pagi tak balik, kol 3 lebih baru dia masuk kerja, hmm aku jugak yang buka lebri dan aku juga yang bukak sumer aircon.. umm bayangkan sepanjang pagi dia ilang... sepanjang pagi, takkan la nak pi bagi duit yuran sampai ilang sepagi dan terus masuk petang.. then ari ni, dah la masuk kol 9 lebih, dah tu rehat lak dari pukul 12.30 sampai 2.30 lebih, uhhh nasib badan la aku nih... nasib baik ada pak 'gat' tuh leh la cover sat, leh la aku pi cari makan! Nih lah nasib aku, kerana aku nak mintak tlg ubah shift, mintak tolong cover aku waktu petang pasal nak pegi amik mem aku kat tempat keja, amik shift balik lewat tiap ari.. adus fenin aku.. tension aku.. tapi nak wat macam mana kan.. ?
:-..add in..
sebenarnya aku tension dari siang tadi..
malahan masa dia mai keja petang tadi pon..
aku dah tak tahu nak kata apa dah..
pas tu nak taip kat pc dia ada kat sebelah..
so balik umah dah lewat..
pasal singgah kat umah mertua, terus lajak makan nasi kat sana..
jadi mau tak mau.. dah tengah malam macam ni la..
baru aku dapat mem blog kat sini..
jom la.. dah nak tido..
mem pon sah belayar ntah kemana..
aku baru nak pasang kelambu....................
3.00am
12/2/06

Comments

Popular posts from this blog

2012 ke 2018 Dah bèrbeza ke..

Jom Hiking daa

KEMPEN BOIKOT YAHUDI / US